وزیر خارجه پیشین ایتالیا:

تابحال آنقدر به توافق هسته‌ای با ایران نزدیک نبوده‌ایم/ مذاکرات کنونی به سرنوشت مذاکرات سال‌های 2005 و 2006 دچار نخواهد شد

"اما بونینو" وزیر خارجه پیشین ایتالیا در آستانه پایان ضرب‌الاجل 24 نوامبر، در خصوص دستیابی به توافق هسته‌ای گمانه‌زنی کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی آدنکورونوس ایتالیا، اِما بونینو گفت: توافق در دسترس است. ایران و پنج به علاوه یک تا این حد به توافق درباره موضوع اتمی نزدیک نبوده اند.فرصتی شبیه این ممکن است دوباره میسر نشود.

بونینو گفت: مسائل فنی شفاف هستند.مسئله موجود این است که تا حد ممکن شاهد پیشرفتی سیاسی در حیطه میزان اطلاعات باشیم.این کار را بیشتر می تواند با ایجاد یک سیستم نظارتی انجام داد. هرگونه موفقیت در رسیدن به توافق نهایی درباره موضوع اتمی ایران می تواند سبب افزایش اعتماد و ایجاد فضای سیاسی لازم برای اتحادیه اروپا به منظور افزایش همکاری با ایران باشد.

وزیر خارجه پیشین ایتالیا که به تازگی پس از ده سال همراه با شماری از مقامات اروپایی و اندیشمندان عرب در ماه دسامبر از ایران دیداری داشت فرصتی غیر رسمی به دست آورد تا مسائل مختلف در حوزه های انرژی و منطقه ای را مورد بررسی قرار دهد گفت:  معتقدم که این بار این بیم نمی رود که مذاکرات به سرنوشت مذاکرات سالهای 2005 و 2006 دچار شود. واکنش هم تهران و هم واشنگتن به مذاکرات در ماههای اخیر  یکسان بوده است. با این وجود نتایج انتخابات میاندوره ای سنای آمریکا و موضع جهان عرب و اسرائیل نمی توانند کمک کننده باشد. 

انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار