سردار مومنی خبر داد

کاهش 6 درصدی کشته‌ها / شهریور ماه رکورد دار کاهش تلفات / 16 آذر آغاز طرح ترافیکی زمستانه

رئیس پلیس راهور ناجا از کاهش حدود 6 درصدی کشته‌های ناشی از تصادفات خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار اسکندر مومنی  رئیس پلیس راهور ناجا در چهل و چهارمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیکی و زمستانه گفت: نباید سرعت مجاز معاونین خودروهای سواری و وسایل نقلیه سنگین یکی باشد؛ در اکثر کشورها حداکثر سرعت مجاز خودروهای سواری با وسایل نقلیه سنگین متفاوت است.

به گفته این مقام مسئول پلیس برای تغییر حداکثر سرعت مجاز معاونین خودروهای سواری و وسایل نقلیه سنگین می‌بایست کمیته‌ای تشکیل شود و اگر پس از تشکیل کمیته و جمع‌بندی تصمیم بر آن گرفته شد که حداکثر سرعت مجاز تغییر کند باید پیوست اطلاع رسانی آن فراهم شود.

وی در ادامه بیان کرد: در شش ماهه نخست سال حدود 6 درصد(5.9 درصد ) کاهش کشته‌ها را در سوانح و تصادفات در مقایسه با 6 ماه نخست سال گذشته داشته‌ایم.

سردار مومنی بیان کرد:بیشترین کاهش کشته‌ها درماه شهریور بوده است و طبق آمار در شهریور 16 درصد کاهش تلفات سوانح رانندگی را داشته‌ایم.

این مقام مسئول عنوان کرد: در طرح زمستانه که از 19 آذر آغاز و 25 اسفند خاتمه می‌پذیرد اولویت پلیس استقرار و چیدمان نیروها در راه‌ها و استان‌هایی است که بیشترین تلفات دراین راه‌ها و استانها بوده است.

به گفته سردار مومنی در شش ماهه نخست سال  45 درصد از تلفات به موتورسواران و عابران اختصاص یافته است.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: در طرح زمستانه می‌بایست از ظرفیت‌های محلی در مواقعی که در محوری ریزش کوه، سقوط بهمن، انسداد را داریم استفاده کنیم.

سردار اسکندر مومنی در خاتمه اذعان کرد: از رانندگان می‌خواهیم که در طرح زمستانه سرعت مطمئنه را رعایت کنند و  از حداکثر سرعت مجاز تخطی نکنند در ضمن رانندگان می‌بایست قبل از حرکت و سفر تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند و از زنجیر چرخ نیز استفاده کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مومنی ، تلفات ، کشته ، شهریور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار