یک کارشناس مسائل خاورمیانه:

کرانه باختری فعال لرزه بر اندام رژیم صهیونیستی انداخته است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به پیروزی غزه و تاکیدات جمهوری اسلامی برای مسلح شدن کرانه باختری گفت: رژیم صهیونیستی نگران تحرکات مردم کرانه باختری است که بعد از پیروزی نیروهای مقاومت در غزه شروع شد.

"جعفر قنادباشی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با یادآوری پیروزی غزه بر صهیونیست‌ها و تاکیدات جمهوری اسلامی ایران در مسلح شدن کرانه باختری، گفت: رژیم صهیونیستی نگران تحرکات مردم کرانه باختری است که بعد از پیروزی نیروهای مقاومت در غزه شروع شد.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه کرانه باختری دقیقا با بیت‌المقدس هم مرز است، اظهار داشت: از نظر استرات‍ژیک و جغرافیایی آنچه که در کرانه باختری می‌گذرد بر روی بیت‌المقدس بسیار تاثیرگذار است.
 
وی اقامه نماز در مسجد‌الاقصی که تحت شرایطی خاص و با اجازه صهیونیست‌ها برگزار می‌شود را به عنوان یکی از پیوندهای بین کرانه باختری و بیت‌المقدس برشمرد و اذعان داشت: همین امر سبب می‌شود فلسطینیان به بیت‌المقدس بیایند و این بخشی از آن تحت تاثیر همین همسایگی است.
 
قنادباشی با اشاره به نگرانی‌های رژیم صهیونیستی از تحرکات کرانه باختری تصریح کرد: به نظر می‌آید برخی از گروه‌های مقاومت برنامه‌هایی را برای بیت‌المقدس پیاده کرده و از طرف دیگر جبهه مبارزات را در بیت‌المقدس و کرانه باختری فعال می‌کنند.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه دلیل دیگر حملات رژیم صهیونیستی به مسجد‌الاقصی را کسب کمک از سایر صهیونیست‌های جهان خواند و یادآور شد: آن‌ها هر وقت می‌خواهند از سایر صهیونیست‌ها کمک بگیرند، از طریق این حملات اقدام به مظلوم نمایی کرده و خود را نیازمند یاری نشان می‌دهند تا صهیونیست‌های جهان را به کمک‌‌های مالی وادار کنند.  
 
قنادباشی در پایان شکست رژیم صهیونیستی و موفقیت مقاومت در غزه را عامل اصلی نگرانی صهیونیست‌ها خواند و خاطر نشان کرد: بعد از این شکست‌ها آن‌ها احساس کردند دامنه موفقیت‌های غزه به کرانه باختری هم سرایت می‌کند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار