فردا ؛ آغاز بکار دومین نمایشگاه بین المللی سازه ها و نماهای ساختمانی

فردا در تهران نمایشگاهی آغاز بکار می کند که بی تردید ارکان اصلی و حیاتی بناها و ساختمانها محسوب شده و نقش بی بدیلی در زیبائی و هویت شهری دارد و آن نمایشگاهی نیست جزء دومین نمایشگاه بین المللی سازه ها و بناهای ساختمانی که با حضور معاون وزیر مسکن و شهرسازی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی تهران ، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین روسای انجمن ها و اتحادیه های مرتبط در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران افتتاح می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی سازه ها و نماهای ساختمانی: با وجود اینکه این حوزه نمایشگاهی به تازگی ایجاد شده است اما به علت اهمیت آن در مقاوم سازی و زیبائی بنا ها و ساختمان ها ، به خوبی مورد استقبال و اقبال شرکت های مختلف ساختمانی و مهندسان و طراحان قرار گرفته است.

در این نمایشگاه بیش از یکصد و بیست شرکت داخلی و خارجی حضور دارند و نوین ترین و پیشرفته ترین طرح ها ، سازه ها ، نماهای ساختمانی و صنایع و تجهیزات مربوط به این حوزه را ارائه و به نمایش عموم می گذارند.

در دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی سازه ها و نماهای ساختمانی،علاوه بر شرکت های داخلی، شرکت ها و نمایندگی هائی از کشورهای کره جنوبی ، فنلاند ، تایلند، سوئد ، برزیل و آمریکا نیز حضور و مشارکت دارند.

دومین نمایشگاه بین المللی و تخصصی سازه ها و نماهای ساختمانی در شش گروه کالایی اصلی شامل: 1- نماهای ساختمانی در معماری سنتی 2- نماهای ساختمانی نوین 3- سازه های فلزی4- سازه های بتنی 5- فناوری های نوین در سازه ها و 6- صنایع و تجهیزات وابسته ،برگزار می شود.

نمای کامپوزیت/ نمای شیشه ای/ نمای سنگی/نمای آجری / نمای گرانیت/نمای مرمریت/نمای سیمانی /نمای گچی، ماشين آلات و تجهيزات برش، ماشين آلات و توليدات صفحات كامپوزيت، صفحات پوششي كامپوزيت، كانال هاي پيش ساخته و جمع آوري آبهاي نما، سنگ تزئيني تراورتن و گرانيت سازه ها براي پوشش نما،عايق هاي حرارتي و صوتي ،clc بلوك هاي سبك ديواري،ديوار پوش هاي كامپوزيت نماي خارجي و داخلي، ديوارهاي پوششي، pvc پنل دو جداره ديوارپوش، سقف كاذب،شيشه هاي سكوريت نشكن نما نوت شيت- دوجداره-لمينت، پوشش سقف هاي مركب فولادي، ورق هاي آلومينيوم كامپوزيت براي نماهاي داخلي و خارجي، نماهاي مدرن با فايبرسمنت بردو درايو سمنت، سقف هاي كاذب كامپوزيتي، انواع ديوارهاي پلي استايرن قرنيز و ابزار آلات مربوطه، انواع ساندويچ هاي پنل هاي ديواري، عايق هاي پلاستر اكولوژيك براي نماي خارجي ساختمان ، طرح های نماهای داخلی و خارجی ساختمان های مسکونی اداری و تجاری و دیگر نماها و تجهیزات مرتبط، بخشی از کالاهائی است که در این نمایشگاه ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

جلیل کیانی رئیس ستاد برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی نما و سازه های ساختمانی گفت: این نمایشگاه با هدف توجه ویژه به زیباسازی شهری متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی، معرفی خلاقیت ها ،ظرفیت های بالقوه و بالفعل کشور در زمینه صنعت سازه ها ونماهای ساختمانی، تبادل فناوری محصولات میان شرکت کنندگان داخلی و خارجی و تلاش برای رسیدن به استانداردهای جهانی صنعت سازه ها و نماهای ساختمانی، برگزار می شود.

کیانی افزود: با توجه به قرار گرفتن کشورمان در مسیر گسل های مختلف و امکان وقوع زلزله؛ لذا موضوع سازه و نما که یکی از اجزای ضروری و بلکه مهمترین جزء ساختمان است، اهمیت دوچندانی می یابد.

وی با بیان اینکه سازه نقش مهمی در کارآمدی وایمنی ساختمان دارد،گفت: هر چه سازه یک ساختمان از بهترین فناوری ، طرح ها و مصالح باشد و در آن اصول مهندسی بصورت کامل و دقیق رعایت شده باشد ، باطبع ساختمان مقاومت تر خواهد بود .

رئیس ستاد برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی نما و سازه های ساختمانی به سابقه طولانی کشورمان در امر نماسازی اشاره کرد و گفت: ایرانیان دارای سابقه طولانی و دیرینه در امر نما سازی برای ساختمانها هستند. و در طول تاریخ از گچبری و آهک بری برای نما سازی استفاده کرده اند.

کیانی افزود: نتیجه و حاصل کار هنرمندانه و در عین حال فنی و اصولی معماران و بناها و سازندگان ایرانی را میتوان در بناهای تاریخی مثل مساجد جامع بسیاری از شهرها از جمله شیراز، تبریز، اصفهان و بسیاری از عمارت ها، بقعه ها و مقبره ها و بسیاری دیگر از بناهای قدیمیو تاریخی در جای جای کشور، به عینه مشاهده کرد.

کیانی گفت : هر چه نما ساختمانی کامل و دقیق اجرا شود علاوه بر زیبایی بصری می تواند در کاهش اتلاف انرژی در تمام فصول سال، افزایش دوام و پایداری ساختمان و همچنین کاهش ورود میزان آلودگی های صوتی و صداهای آزاردهنده محیط بیرونی، نقش مهمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نمای ساختمان در تعریف و شکل دهی شهر نقش بسیار مهمی ایفا می کند، گفت: در دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی نما و سازه های ساختمانی تلاش شده به همه این موارد توجه شده و در جهت تحقق این اهداف گامی جدید برداشته شود.

دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی سازه ها و نماهای ساختمانی از فردا 17 آبان تا 20 آبان هر روز از ساعت 9 تا 16 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران، آماده بازدید علاقمندان خواهد بود.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار