واشنگتن: بستن گوانتانامو همچنان یکی از اولویتهای دولت است/ هیچ ارتش به اندازه ما تلاش نمی کند که دقیق عمل کند تا تلفات غیرنظامی نداشته باشد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی ضمن تاکید بر بستن زندان گوانتامو در خصوص کشته شدن غیر نظامیان در حملات علیه داعش اعلام کرد که هیچ ارتش دیگری در جهان به اندازه ارتش این کشور تلاش نمی کند که دقیق عمل کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر بستن گوانتامو تاکید و حمله به مدرسه ای در شرق اوکراین را محکوم کرد.

"جنیفر ساکی "در کنفرانس خبری درباره بستن زندان گوانتانامو گفت بستن گوانتانامو همچنان یکی از اولویتهای دولت اوباماست. ما معتقدیم برای منافع مالی آمریکا خوب است که این کار انجام شود. روشن است گامهایی در این خصوص برداشته می شود و معتقدیم که این کار ممکن است. قطعا کنگره نقش مهمی در این قضیه خواهد داشت. هم اکنون 148 نفر در گوانتانامو زندانی هستند. باید هر دو حزب از این کار حمایت کنند. 

ساکی درباره گزارشهایی مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان در حملات هوایی ائتلاف علیه داعش گفت ما هر گزارشی از این دست را جدی می گیریم و وزارت دفاع آن را بررسی می کند. ما می دانیم گزارش ها از فعالانی بوده است که ادعا کرده اند شماری از غیرنظامیان در این حملات کشته شده اند. من تاکید می کنم هیچ ارتش دیگری در جهان به اندازه ما تلاش نمی کند که دقیق عمل کند تا تلفات غیرنظامی نداشته باشد. در هر صورت ما درباره چنین ادعاها و گزارشهایی تحقیق می کنیم تا در آینده جلوی تلفات غیرنظامیان گرفته شود. 

ساکی درباره مناقشه قره باغ هم گفت ما همچنان از دو طرف دعوا می خواهیم این مناقشه را حل کنند. ما همچنین درباره گامهایی برای حل این مناقشه با دو طرف گفتگو کرده ایم و همچنان گفتگو می کنیم. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دربار خشونتها در شرق اوکراین گفت ما از هدف قرار گرفتن مدرسه ای در دونتسک مطلع هستیم و آن را محکوم می کنیم. در این حمله دست کم دو کودک کشته و شمار بیشتری زخمی شدند. ما از تحقیقات درباره این حادثه حمایت می کنیم. از نظر ما تردیدی نیست که این گلوله از جانب جدایی طلبان شلیک شده است اما روشن است که درباره آن تحقیق خواهد شد. 

ساکی درباره مذاکرات شش جانبه کره شمالی هم گفت هیچ چیزی در این خصوص تغییر نکرده است و توپ همچنان در میدان کره شمالی است. آنها باید به جامعه بین المللی ثابت کنند تهدید و خطر برنامه هسته ای خود را جدی می گیرند و می خواهند تغییر ایجاد کنند و به بیانیه مشترک دوهزار و پنج عمل کنند. بنابراین چیزی از این لحاظ تغییر نکرده است. 

ساکی درباره اظهارات سفیر چین در آمریکا که گفته بود ارجاع پرونده کره شمالی به دادگاه لاهه حکم مداخله در امور داخلی این کشور را دارد و آمریکا نباید این کار را بکند گفت ما احساس می کنیم گاهی لازم است حرفمان را بزنیم. ما عضو دادگاه لاهه نیستیم اما در کل به علت اینکه این مسئله به نقض حقوق بشر مربوط می شود، کره شمالی یکی از بدترین کارنامه های حقوق بشری را در جهان دارد و ما مطمئنا دیدگاه هایمان را در این خصوص بیان می کنیم. آنها این فرصت را دارند که اوضاع را تغییر دهند. ما اصول خود را بیان می کنیم و ترویج می دهیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار