پروفسور آمریکایی:

آمریکا، بیشتر از داعش، امنیت و ثبات جهان را تهدید می‌کند

"موسی الغربی"، پژوهشگر مرکز مطالعات نزاع در خاورمیانه و استاد دانشگاه آریزونای آمریکا، تاکید کرد که آمریکا، تهدید بزرگتری نسبت به داعش برای صلح و ثبات خاورمیانه به شمار می رود و سربازان آمریکایی دست کمی از مسلحان تروریست ندارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پروفسور موسی الغربی، پژوهشگر مرکز مطالعات نزاع در خاورمیانه و استاد دانشگاه آریزونای آمریکا، تاکید کرد که آمریکا، تهدید بزرگتری نسبت به داعش برای صلح و ثبات خاورمیانه به شمار می‌رود.

روزنامه دیلی‌میل انگلیس، خاطر نشان کرد که الغربی به خاطر مقاله ای که در سایت "تروث اوت" و دیگر منتشر کرده، خشم واشنگتن را برانگیخته است. او در این مقاله تاکید کرده که سربازان آمریکایی جنایات و فجایع مشابه و هم سطح با جنایاتی که تروریست های داعش مرتکب می شوند، انجام داده اند و ارتش آمریکا نسبت به داعش، خطر و تهدید بزرگتری به شمار می رود.

الغربی در مقاله ی خود می افزاید: با توجه به سیاست های آمریکا در عراق، لیبی و سوریه که زمینه را به طور گسترده جهت ظهور داعش به عنوان بازیگر کلیدی در منطقه فراهم کرد، گزافه نیست اگر بگوئیم که آمریکا از داعش، بیشتر امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند.

این نویسنده ادامه می‌دهد: بیشتر فعالیت ها و جنایاتی که دولت اوباما آن را محکوم کرده و از آن به عنوان بهانه ای جهت دخالت در عراق و سوریه استفاده می کند، ارتش آن این جنایت ها را به صورت گسترده تر انجام می‌دهد.

الغربی می‌گوید: ربوده شدن صدها تن از زنان ایزدی در عراق توسط گروه تروریستی داعش و تجاوز به آنها، و نیز جنایت دیگر این گروه تروریست، بهانه آمریکا برای حمله به این گروه تروریستی بوده است، همانطور که این دولت، در جنگ با افغانستان نیز، به همین بهانه به طالبان حمله کرد؛ به نحوی که ادعا داشت، یکی از دلایل حمله به این جنبش، حل مشکلات زنان افغانی که در سایه حکومت طالبان رنج می برند بوده است.

این نویسنده از این رهاورد گریزی زده و گفته است: سربازان آمریکایی، خود طی این دو جنگ به تجاوز جنسی به عنوان سلاح جنگی، چه علیه زندانیان و چه شهروندان دو کشور تکیه داشته اند و با همواره با گرفتن عکس از این جنایات خود، بدان افتخار هم می‌کردند.



انتهای پیام./
برچسب ها: آمریکا ، داعش ، ثبات ، امنیت ، جهان ، isis ، US ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار