نشریه علمی پزشکی لنست گزارش داد؛‌

تا سال2020؛ شمار افراد بالای 60 سال از شمار کودکان زیر پنج سال فراتر می‌رود

نشریه علمی پزشکی لنست روز پنجشنبه نوشت تا سال 2020 میلادی شمار افراد بالای شصت سال از شمار کودکان زیر پنج سال بیشتر خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ نشریه لنست در گزارش خو پیش‌بینی کرد جمعیت بالای 60 سال در جهان از 841 میلیون نفر در حال حاضر تا سال 2050 به دو میلیارد نفر برسد. در این گزارش آمده است هشتاد درصد این افراد در کشورهای متوسط و فقیر خواهند بود. 

لنست نوشت اگرچه در حال حاضر افراد عمر بیشتری می‌کنند اما سالم تر از گذشته نیستند و تاکید کرد حدود یک چهارم کل مرگ و میر و بیماری در جهان مربوط به افراد بالای شصت سال می‌شود. 

در این گزارش همچنین هشدار داده شده است افزایش بار بیماریهای مزمن به شدت کیفیت زندگی افراد مسن را تحت تاثیر قرار می‌دهد مگر اینکه نظام خدمات درمانی استراتژی موثری برای برطرف کردن مشکلات پیش روی جمعیت در حال پیر شدن جهان اتخاذ کند. 

یک کارشناس سازمان بهداشت جهانی گفت هدف افزایش عمر افراد نیست بلکه هدف افزایش دامنه سلامت افراد مسن است زیرا بیشتر این افراد اکنون در کشورهای متوسط و کم درآمد زندگی می کنند. 

سومناث چاترجی روز چهارشنبه در کنفرانس خبری که در ژنو برگزار شد گفت نظام خدمات درمانی در کشورهای کم درآمد آماده تغییرات آتی در ساختارهای جمعیتی باشند و برای آن برنامه ریزی کنند. 

به گفته سازمان بهداشت جهانی شاخص امید به زندگی در کشورهای اروپایی، شرق آسیا و قاره آمریکا بالاتر از مناطق دیگر است، این درحالی است که این شاخص در کشورهای جنوب صحرای آفریقا همچنان کمتر از 55 سال است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار