رئیس انجمن فیزیک پزشکی ایران:

همکاری با شرکت‌های تجهیزاتی، کاهش خطا در فیزیک پزشکی را به همراه دارد

مهدوی گفت: از مهم‌ترین اهداف متخصصین فیزیک پزشکی، فراهم آوردن فضای مناسب برای استفاده از این علم در کلینیک‌ها است، ضمن اینکه همکاری با شرکت‌های تجهیزاتی، کاهش خطا و اشتباه را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار یهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سید ربیع مهدوی، رئیس انجمن فیزیک پزشکی ایران در یازدهمین کنگره فیزیک پزشکی گفت: این کنگره در ایران همزمان با ۲۲ کشور دنیا در روز جهانی فیزیک پزشکی که مصادف با ۷ نوامبر است، برگزار می‌گردد.  
 
از مهم‌ترین ویژگی‌های این کنگره شرکت حداکثری محققین و دانشجویان و دانشمندان از سراسر دنیا است و در زمینه‌های مختلف تحقیقات خود را ارائه می‌دهند که ۲۶۰ مقاله و ۱۵۰ پوستر امسال مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.  
 
وی ادامه داد: طی سالهای اخیر، پیشرفت‌های بسیار خوبی در حوزه آموزش و پژوهش صورت گرفته است و در حال حاضر وقت آن رسیده است که این علم را به بالین بیماران ببریم و در بخش تشخیص امراض و درمان استفاده‌های بیشتری از علم فیزیک پزشکی داشته باشیم.  
 
دکتر مهدوی در ادامه گفت: یکی از رسالت‌های متخصصین فیزیک پزشکی، فراهم آوردن فضای مناسب برای استفاده از این علم در کلینیک‌ها است، ضمن اینکه همکاری با شرکت‌های تجهیزاتی موجب کاهش خطا‌ها و اشتباهات در بهره گیری از تکنیک‌های نوین در عرصه فیزیک پزشکی می‌گردد.  
 
رئیس انجمن فیزیک پزشکی ایران در پایان تقاضا کرد؛ با ایجاد کارگروه‌هایی در وزارت بهداشت با رویکرد آموزشی، به تربیت رزیدنت‌ها در حیطه فیزیک پزشکی، مبادرت شود و معتقد بود این موضوع، کمک زیادی به تعیین جایگاه سلامت و بهینه شدن نظام تشخیصی و درمانی انجام می‌دهد، ضمن اینکه فضای مناسب برای جذب فارغ التحصیلان این رشته را فراهم می‌آورد.  

رشد کیفی فیزیک پزشکی را فدای رشد کمی این رشته نمی‌کنیم

در ادامه دکتر محمدتقی بحرینی، رئیس بورد فیزیک پزشکی کشور گفت: متولیان رشته فیزیک پزشکی در وزارت بهداشت ۱۵_۱۰ نفر از اساتید برجسته این علم هستند که با مشورت و همفکری هم، بازوی اجرایی وزارت بهداشت در زمینه ارائه هرچه بهتر کیفیت آموزشی در رشته فیزیک پزشکی هستند.  
 
وی ادامه داد: برنامه‌های درسی تحصیلات تکمیلی کار‌شناسی ارشد و دکترای تخصصی در رشته فیزیک پزشکی، براساس نیاز علمی کشور و برنامه‌های آموزشی نوین دنیا در این عرصه تهیه می‌شود و علی رغم تقاضاهایی که از مراکز دانشگاهی سراسر کشور برای گسترش تحصیلات تکمیلی داشته‌ایم، هرگز کیفیت را فدای کمیت نکرده‌ایم.  
 
وی در پایان ضمن اینکه برگزاری اولین کنگره تخصصی فیزیک پزشکی را در سال ۱۳۷۰ دانست، گفت: برپایی برنامه‌های فیزیک پزشکی در کشور قدمت حدود ۳۰ سال دارد و از سال ۱۳۶۴ هیئت ممتحنه فیزیک پزشکی برگزار گردیده است که این موضوع اهمیت این دانش را دوچندان می‌کند.  
 


 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار