السیسی وزرای سابق مرسی و مبارک را به عنوان مشاور خود منصوب کرد

رئیس جمهو ر مصر وزیر کشور سابق مرسی را به عنوان مشاور خود در امور امنیتی و ضد تروریسم و همچنین وزیر همکاری بین الملل سابق مبارک را به عنوان مشاور امنیت ملی خود منصوب کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، تلویزیون دولتی مصر اعلام کرد "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهور این کشور روز چهارشنبه "احمد جمال الدین" وزیر کشور سابق مصر را به عنوان مشاور خود در امور امنیتی و ضد تروریسم و همچنین" فائز ابوالنجا " وزیر همکاری بین الملل سابق مصر را به عنوان مشاور امنیت ملی خود منصوب کرد.

 جمال الدین در زمان ریاست جمهوری "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده مصر به عنوان وزیر کشور فعالیت می کرد و ابوالنجا نیز در زمان ریاست جمهوری" حسنی مبارک" رئیس جمهور سرنگون شده مصر وزیر بین الملل بود.

سیسی از زمان به عهده گرفتن سمت ریاست جمهوری مصر در ماه ژوئن ، مشاوران ارشد خود را تعیین نکرده بود. این مشاوران ارشد سیسی در حالی منصوب شدند که مصر با حملات تروریستی روز افزون علیه دولت روبرو است.

اواخر اکتبر براثر انفجار در یک ایست بازرسی ارتش مصر نزدیک شهر شیخ زوید در استان سینای شمالی حدود 30 سرباز مصری کشته شدند. چند روز بعد نیز براثر انفجار بر سر راه یک دستگاه خودرو زرهی ارتش مصر دست‌کم هفت نظامی مصری به شدت زخمی شدند.

مصر از زمان برکنار شدن مرسی به دست ارتش این کشور در ژوئیه سال 2013 با موجی روزافزون از حملات تروریستی روبرو بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار