کنفدراسيون کارگران يونان:

رقم بیکاری در یونان به بیش از 34 درصد رسیده است

هزاران کارگر در يونان در اعتراض به سياست‌های اقتصادی دولت و رقم بالای بيکاری و فشار بر مردم تظاهرات کردند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ، آتن پايتخت يونان بار ديگر شاهد تظاهرات ضد سياست هاي رياضت اقتصادي دولت بود.

بر اساس این گزارش، حدود 940 اتحاديه و مراکز کارگري منطقه اي از سراسر کشور عليه سياستهاي اقتصادي دولت و رقم بالاي بيکاري و فشار بر مردم تظاهرات کردند.

 اتحاديه اروپا در جديدترين گزارش خود درباره اوضاع اقتصادي کشورهاي اين قاره بار ديگر يونان را در صدر کشورهاي داراي رقم بيکاري بالا قرار داد.

هم اکنون رقم بيکاري در يونان 26.4 درصد است. اين رقم در ميان جوانان يونان 50.7 درصد است.

ديميتريوس الکسوپولوس از اتحاديه کارمند بخش خصوصي بهداشت و درمان يونان گفت: متاسفانه شرکتهاي خصوصي کارگران و کارمندان خود را استثمار مي کنند و دولت نيز دائما سياستهاي خصوصي سازي را دنبال مي کند. ما نمي توانيم با حقوق اندکي که دريافت مي کنيم زندگي کنيم.

تظاهرکنندگان معتقدند سياستهاي رياضتي دولت نتوانسته است به نتيجه برسد و شکست خورده است. آنها از دولت مي خواهند بيمه بيکاري را از 360  يورو به 500 يورو در ماه افزايش دهد.

استاوروس ليتساس رئيس اتحاديه بنايان يونان گفت: ما در اتحاديه اي هستيم که بيکاري در آن 80 تا 90درصد است. اين خود نشان مي دهد بخش صنعت و ساختمان سازي در يونان تا چه حد دچار رکود است.

کنفدراسيون کارگران يونان که بزرگترين اتحاديه کارگري در اين کشور است اعلام کرد رقم واقعي بيکاري بسيار بيشتر از رقم رسمي و بيش از 34 درصد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار