اردبیل؛

همایش رهروان زینبی در 7 بقاع اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: همایش رهروان زینبی همزمان با سراسر کشور فردا با حضور بانوان عزادار در هفت بقاع متبرکه استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حجت‌الاسلام اکبر قیامی اظهار کرد: این مراسم فردا در اردبیل در دو امامزاده شاخص سیدصدرالدین و امامزاده صالح اردبیل برگزار خواهد شد که البته به دلیل فضای کوچک امامزاده صالح پیش‌بینی شده تا همایش زینبی در مصلی اردبیل برگزار شود.

وی گفت: این همایش در مشگین‌شهر در امامزاده سیدسلیمان فخرآباد، سیداحمد و محمد آنلی، در شهرستان خلخال در امامزاده سیداحمد و صفی‌الدین و ام‌کلثوم قاضی‌لر این شهر و همچنین امامزاده میرزمان روستای خمس خلخال برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل  افزود: در گرمی نیز در امامزاده سیدمحمد بن محمد حنفیه در قلعه برزند گرمی شاهد برگزاری همایش رهروان زینبی خواهیم بود که با حال و هوای معنوی خاص برپا خواهد شد.

قیامی با بیان اینکه در این همایش شعار لبیک یا زینب از سوی بانوان غیرتمند این استان سر داده می‌شود و میثاق‌نامه حضرت زینب از سوی بانوان به امضا می‌رسد، بیان کرد: در این میثاق‌نامه در چهار موضوع با عناوین حیا و حجاب، «هیهات منا الذله» و دفاع از ولایت و صبر زینبی میثاق‌نامه به امضای بانوان غیرتمند اردبیلی خواهد رسید.

این مسئول با بیان اینکه در این مراسم معنوی و باشکوه بانوان باحجاب، عفیف و غیرتمند اردبیلی در طریق زینبی در عزت و کرامت حسینی تاکید می‌کنند، گفت: امیدواریم این حرکت به توسعه و تجلی بیشتر اراده بانوان در طریق حسینی ابوالفضلی و زینبی منجر شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل همچنین از برگزاری عزاداری دهه دوم محرم با همکاری اوقاف و شهرداری و هیئت النور خبر داد و بیان کرد: این مراسم که به مدت 10 شب در مسجد اعظم اردبیل برگزار خواهد شد شامل سخنرانی خطبای توانمند و همچنین عزاداری در سوگ سید و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش خواهد بود که از ساعت 20:30 شب آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.