وعده‌ای شوم که 97 سال مصیبت به بار آورده است!

پس از گذشت 97 سال از وعده شوم "بالفور" در دوم نوامبر 1917، ، از آن تاریخ تا کنون، به دنبال توطئه های زنجیره ای رژیم اشغالگر صهیونیستی جهت تحکیم پایه های اشغالگری و استعمار خود علیه منطقه، مصیبت‌ها و فاجعه‌های پی درپی ای بر منطقه و مردم آن وارد آمده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "الوطن"؛ آنگونه که به نظر می‌رسد، این تقدیر منطقه به طور کلی و فلسطین به طور خاص است که در پی دسیسه‌پردازی های غرب، پس از ضربه زدن با خنجر مسموم بر پهلوی امت عربی در سرزمین فلسطین و برپایی رژیم جعلی و اشغالگر صهیونیستی، همواره مصیبت زده باشد.

پس از گذشت 97 سال از وعده شوم "بالفور" در دوم نوامبر 1917، یعنی زمانی که دولت انگلیس به صهیونیست ها وعده داد تا سرزمین فلسطین را با اتکا به شعار جعلی "سرزمینی بدون ملت برای ملتی بدون سرزمین"، جهت تشکیل رژیم اشغالی خود، به تملیک آنان در آورد، از آن تاریخ تاکنون، به دنبال توطئه‌های زنجیره‌ای این رژیم اشغالگر جهت تحکیم پایه های اشغالگری و استعمار خود علیه منطقه که مورد حمایت متحدان استراتژیک خود نیز هست، مصیبت ها و فاجعه های پی درپی ای بر منطقه و مردم آن وارد آمده است.

آنچه منطقه و فلسطین از رمان اشغال خود شاهد ان بوده است، کپی و دستاورد "بالفور" است و شاید توجیه جنایت های رژیم صهیونیستی با بهانه دفاع از خود و برابر دانستن مقاومت فلسطین با طرح تروریستی دشمن صهیونیستی، یکی از نتایج و دستاوردهای آن باشد.

همچنین، یکی دیگر از بزرگترین  نتایج وعده شوم "بالفور" سوء استفاده از باصطلاح "بهار عربی" و تشکیل لشگری از گروه های تروریستی، تحت نقاب اسلام، ولی هم پیمان با رژیم صهیونیستی و متحدان آن و نیز به نیابت از آنان، ویرانگر کشورهای منطقه و سرنوشت ملت های آن، تحت شعارات دروغینی که با عقل و منطق تناقض دارد، باشد؛ امری که به رژیم صهیونیستی، فرصت بیشتری جهت استیلاء بر حقوق ملت مظلوم فلسطین و تداوم روند شهرک سازی و یهودی سازی مسجد الاقصی را می دهد.

درست است که سالگرد وعده شوم  "بالفور"، با حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و مقدسات آن، همزمان گشته است، ولی ملت فلسطین باید از تاریخ و مصیبت های آن، طی 97 سال گذشته، عبرت گیرند و سرسختانه در مقابل این رژیم جعلی مقاومت کنند.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار