سلجوقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد؛

نگران آسیب‌های نسل بالاتر تلفن همراه نباشیم/شبکه‌های اجتماعی را نمی‌توان ممنوع کرد

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: نیاز نیست نگران استفاده از نسل‌های بالاتر تلفن همراه بود، چرا که باید وقت را در چگونگی توسعه و فرهنگ مصرف سپری کرد.

خسرو سلجوقی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با اعلام این خبر گفت: ورود هر تکنولوژی و فناوری جدید برای خود تبعات مثبت و منفی دارد و هیچ فناوری را به دلیل تبعات منفی آن نمی‌توان کنار گذاشت.

وی با اشاره به اینکه یکی از معالجات پزشکی با ورود نرم افزار وایبر انجام شد، افزود: در جامعه نخبگانی وجود دارند که می‌توانند از ورود نسل‌های بالاتر تلفن همراه و هر نوع تکنولوژی استفاده مفید کنند.

سلجوقی در ادامه عنوان کرد: بدیهی است نگرانی در خصوص افزایش خطا با ورود تکنولوژی‌های جدید تلفن همراه فایده‌ای نداشته و باید فرهنگ استفاده را توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه در جامعه با جمعیت زیاد احتمال خطا وجود دارد و اظهار کرد: اگر فرهنگ مصرف را توسعه ندهیم، باید منتظر خطا باشیم، لذا در ابتدا لازم است فرهنگ مصرف تکنولوژی‌ها توسعه یابد.

سلجوقی در ادامه تصریح کرد: ورود نسل‌های بالاتر تلفن همراه و هر نوع تکنولوژی را نمی‌توان قطع و ممنوع کرد لذا بهتر است مصرف را یاد دهیم و خیلی نگران آسیب‌های آن نباشیم.

وی در پایان به راهکار جلوگیری از فساد و آسیب‌های اجتماعی ناشی از ورود تکنولوژی ارتباطی و نسل 3 و بالاتر تلفن همراه اشاره و خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در محیط‌های آموزشی و در رسانه‌های جمعی روش استفاده از این نوع فناوری را آموزش دهیم، بیشترین امنیت را فراهم می‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار