خودزنی از نوع علمی به نفع چه کسی است?

ویروس علمی وزارت ورزش در موفق‌ترین فدراسیون ایران/مجازات آن گرفت جان برادر که کار کرد

وزارت ورزش و جوانان بدون اعلام زمان برگزاری مجمع فدراسیون‌های پزشکی- ورزشی و ورزش همگانی دست به انتصاب سرپرست جدید زد و به نظر می‌رسد که قرار است تغییرات اساسی در رأس فدراسیون‌ها صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، وزیر ورزش و جوانان طی روزهای اخیر اسدی و قره را به عنوان سرپرست فدراسیون‌های‌ پزشکی ورزشی و ورزش همگانی منصوب کرد، این در حالیست که مجمع فدراسیون ورزش همگانی به علت عدم حضور نماینده وزارت ورزش یعنی شعبانی بهار لغو و به زمان دیگری موکول گردید است، اما نکته جالب توجه در انتصاب سرپرستان جدید این است که آنها هم سرپرست فدراسیون هستند و هم اینکه به عنوان نامزد پست ریاست، ثبت نام نموده‌اند که گفته می‌شود این نحوه انتصاب غیرقانونی است، البته نصرالله سجادی در این خصوص اشاره داشته که براساس تبصره 2ماده 10 اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش و شخص وزیر این اختیار را دارد که برای فدراسیون‌هایی که دوره چهار ساله مدیریت آنها به پایان رسیده تا برگزاری انتخابات،‌سرپرست تعیین کند و جایگزینی اسدی به جای پورکاظمی در فدراسیون پزشکی ورزشی هم از این قانون مستثنی نبوده است چراکه در هیچ جای آیین نامه فدراسیون‌های ورزشی این کار منع شده که سرپرست فدراسیون، نامزد این پست برای ریاست نیز نباشد.



البته در مواردی هم این قانون اگر قانون  و یا عرف بوده بههرحال تاکنون اجرا شده است، باید دید که اگر این قانون وجود نداشته چرا در بحث‌های برخی فدراسیون‌ها این موضوع دخیل بوده و اگر قانونی وجود دارد که طبق گفته آقای سجادی معاون وزیر چنین است لذا این قانون راهی برای منصوب کردن دوستان و آشنایان یا به نوعی افراد دلخواه متولیان ورزشی است.

مگر می‌شود شخصی هم متولی یک ورزش باشد و هم نامزد ریاست آن، پشت برده شنیده‌ام که همین آقایان تازه سرپرست شده با هیئت‌های استانی درباره انتخابات مذاکراتی انجام داده‌اند که این موضوع کفه ترازوی ریاست را به نفع آنها سنگین می‌کند و این هیچ محلی از عدالت و اخلاق مداری و حتی شایسته سالاری در ورزشی نیست.

برگزاری انتخابات امری بدیهی است و مهلت هر دو رئیس به پایان رسیده است اما آنها می‌توانند برای دور بعد نامزد شوند در صورتیکه آقای سرپرست جدید با امکان و قدرت ارتباط با نیروهایی که می‌توانند رئیس را انتخاب کنند اجازه خودنمایی در روز انتخابات را بدهند.

ساده‌تر بگوئیم سرپرست براحتی می‌تواند آرای اعضای مجمع را اخذ کرده و حتی قبل از انتخابات و برگزاری مجمع ریاست خود را جشن بگیرد.

از مجموعه‌ای که علمی- اخلاقی و ورزشی اراده می‌شود توقع بیشتری می‌رفت.

افرادی در رأس فدراسیون‌ها مطرح می‌شوند که اگر گزینه‌های علمی هستند و ارتباط‌های کاری با وزیر و یا معانین در سوابق کاری آنها وجود دارد حداقل بهتر از روسای قبلی باشند.



پورکاظمی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی از افرادی است که شاید بالاترین وجهه جهانی را در بحث پزشکی ورزشی دارد و حسن سابقه وی در بحث دوپینگ در ورزش مشخص است.

اگر سابقه همکاری با مسئولان در برملا کردن فساد در ورزش را نیز به سوابق وی اضافه کنیم آنوقت قضیه کمی پیچیده‌تر می‌شود.

باید در نظر داشت که در مسابقات اینچئون نیز اولین مدال به وی رسیده و بهترین فدراسیون پزشکی ورزشی معرفی شده و جزو شش فدراسیون برتر جهان است.

همیشه ادعا می‌کنیم نداشتن کرسی‌های جهانی به ما ضرر زده است و در مسابقات مختلف همه این موضوع را لمس کرده‌ایم اما چرا می‌خواهیم شخص را به هر شکل جایگزین یک فرد موفق کنیم و روی این موضوع موضوع اصرار داریم بر ما پوشیده است؟!!

آقایان اگر قانون هم اجازه بدهد- اخلاق و عدالت این را تأیید نمی‌کند.

آقای وزیر کم کم باید فکری به حال برخی مسائل کرد جامعه رسانه‌ای شاید در سکوت مطلق در حال فکر کردن است اما شما پیش درستی کنید و از ناعدالتی در این زمینه جلوگیری کنید، حتی شنیده‌ایم در مورد مشابه، مجدآرا با استناد به همین ادله نسبت به سرپرستی جدید معترض شده و بعضا به نتیجه هم رسیده است و شما هم باید در مورد موفق‌ترین فدراسیون که حتی برای برخی جهانیان مرجع محسوب می‌شود فکری کنید تا عدالت در این فدراسیون هم پایدار و بادوام بماند و نقطه تاریکی در دوران مدیریت شما در ورزش نباشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار