شهردار سابق لندن: مردم انگليس از مشارکت در جنگ‌های آمريکا خسته شده اند

" کن لیوینگستون" شهردار سابق لندن گفت مردم انگلیس از شرکت در جنگهای آمریکا خسته شده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، " کن لیوینگستون" شهردار سابق لندن در گفتگو با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت افکار عمومی در انگلیس به شدت با هر گونه مشارکت کشورشان در جنگهای آمریکا در خاورمیانه مخالف است. 

لیوینگستون از مقامات انگلیس برای حمایت بی چون و چرا از آمریکا برای دفاع از منافع این کشور به قیمت جان نیروهای انگلیسی انتقاد کرد. جدیدترین نظرسنجی نشان داد شصت و هشت درصد انگلیسیها بر این باورند حضور نظامی انگلیس در افغانستان بی ثمر و بیهوده بوده است. در جنگهای افغانستان و عراق به رهبری آمریکا بیش از ششصد نظامی انگلیسی کشته شدند.

شهردار سابق لندن تاکید کرد مداخلات نظامی واشنگتن در خاورمیانه صرفا برای کنترل منابع نفت منطقه است.

 لیوینگستون همچنین از آمریکا و متحدان غربی این کشور برای حمایت و حفظ رژیمهای فاسد و سرنگون کردن دولتهای دموکراتیک و منتخب مردم انتقاد کرد. 

وی گفت از زمان پایان جنگ جهانی اول انگلیس و آمریکا در همه جای خاورمیانه مداخله کرده اند و هدف آنها کنترل جریان نفت بوده است. نفت اهمیت محوری برای اقتصاد آمریکا و انگلیس دارد. آنها رژیمهایی را بر سر کار آورده اند که کاملا فاسد هستند و در مقابله دولتهایی را که دموکراتیک و منتخب مردم بوده اند سرنگون کرده اند. ما شاهد یک قرن مداخلات غرب در خاورمیانه بوده ایم. این مداخلات و جنگ‌ها هزینه های جانی و مالی فراوانی داشته است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار