کنعانی‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اظهارات یکسان "آمانو"و "کری" تحت‌تأثیر انتخابات کنگره است

یک کارشناس سیاست خارجی در خصوص اظهارات مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: آژانس بیشترین تأثیر در گزارشات خود را از آمریکا دارد و قبل از اینکه گزارشی منتشر شود پیش‌نویس آن به رؤیت نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌رسد.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران همزمانی اظهارات یکسان "جان کری" و "آمانو" را پس از دیدار چند روز پیش این دو نفر  مرتبط به یکدیگر خواند و اظهار داشت: این دیدارها به این منظور صورت می‌گیرد که هماهنگی‌هایی انجام شود و آژانس حرفی را نزند که آمریکایی‌ها در مذاکرات قدرت چانه‌زنی را از دست بدهند.  
 
این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه آژانس یک سازمان مستقل است تصریح کرد: آژانس بیشترین تأثیر در گزارشات خود را از آمریکا دارد و قبل از اینکه گزارشی منتشر شود پیش‌نویس آن به رؤیت نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌رسد.  
 
وی افزود: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که چاره‌ای جز امضای یک توافق‌نامه جامع ندارند و اگرچه ممکن است در این توافق جمع‌‌بندی‌هایی باشد که به اختلافات باقی‌‌مانده اشاره و زمان‌بندی برای آن مشخص کند و این تنها راه‌ حلی است که می‌تواند درخصوص بحث هسته‌ای ایران اعمال کند.  
 
کنعانی‌مقدم در واکنش به اظهارات آمانو در مورد پروتکل الحاقی گفت: در پروتکل‌های هسته‌ای و سلاح‌های کشتار جمعی متأسفانه وضعیتی وجود دارد که کشورهای دارای سلاح هسته‌ای را مستثنی کرده و این یک بی‌عدالتی است.  
 
وی در ادامه دلیل اصلی اظهارات جان کری و آمانو را نزدیک بودن انتخابات کنگره عنوان و تصریح کرد: اگر دموکرات‌ها بتوانند در بحث هسته‌ای موفقیتی داشته باشند ممکن است صهیونیست‌ها نسبت به تأمین منابع مالی کاندیداهای کنگره دچار شک و تردید شوند و به همین دلیل سعی می‌کنند لابی صهیونیستی را راضی نگه دارند.  
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: فشارهایی که لابی صهیونیستی بر روی مسئولان آمریکایی وارد می‌کند آن‌ها را وادار می‌کند هر از چندگاهی برای خوشایند صهیونیست‌ها خوش رقصی کرده و مواضعی را بگیرند که مورد توجه آن‌ها قرار بگیرد.  

انتهای پیام/
 

برچسب ها: john kerry ، amano ، جان کری ، آمانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار