دکتر عباسپور:

۷۰ درصد دانشجویان واحد علوم و تحقیقات در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند

رئیس واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه در این واحد حدود ۴۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند، افزود: از این میان حدود ۷۰ درصد از دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی که‌‌ همان هدف ایجاد واحد علوم و تحقیقات بوده است، مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات؛ دکتر عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات  با بیان اینکه در این واحد حدود۴۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند، افزود: از این میان حدود ۷۰ درصد از دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی که‌‌ همان هدف ایجاد واحد علوم و تحقیقات بوده است مشغول به تحصیل هستند. 

رئیس واحد علوم و تحقیقات، با بیان اینکه در این واحد از اساتید برجسته و امکانات خوبی به منظور فراهم کردن شرایط مناسب تحصیل دانشجویان بهره گرفته می‌شود، افزود: راه اندازی ساختمان ابن سینا با بیش از ۵۰ هزار مترمربع فضای آموزشی در سال تحصیلی جدید و راه اندازی یکی از بلوک‌های آموزشی با فضایی بالغ بر ۲۰ هزار مترمربع تا بهمن ماه امسال از جمله اقدامات واحد علوم و تحقیقات برای ایجاد فضای آموزشی مناسب است. 

دکتر عباسپور به مرکز اسلامی پیامبر اعظم (ص) و مسجد امام علی (ع) این واحد اشاره کرد و اضافه کرد: با برنامه‌ای مدون درصدد هستیم تا این مرکز اسلامی را که از امکانات و فضایی مناسب برخوردار است به یک مرکز اسلامی بین المللی تبدیل کنیم تا علاوه بر ارتباط با سایر مراکز جهان اسلام در امر تحقیق و پژوهش فعالیت چشمگیری نیز داشته باشد. 

دکتر عباسپور به تأکیدات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر اصل تعلیم و تربیت و پیشرفت علمی کشور اشاره کرد و گفت: در قرآن و احادیث نقل شده از سوی پیامبر گرامی اسلام (ص) به تحقیق و پژوهش برای فراگیری علوم مختلف و ارج نهادن به عالمان و دانشمندان تأکید فراوانی شده است. 

وی با بیان اینکه پیشرفت علمی کشور را مدیون تفکرات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری هستیم، افزود: مقام معظم رهبری سه مولفه علمی، فرهنگی و اقتصادی را برای اقتدار یک کشور لازم و ضروری دانسته‌اند و بر همین اساس معتقدم که دانشگاه‌ها می‌توانند در هریک از این مولفه‌ها نقش بسزایی را ایفا کنند. 

رئیس واحد علوم و تحقیقات با اشاره به اینکه نسل جوان، انقلاب اسلامی را از روی فیلم‌ها، کتاب‌ها، صحبت بزرگان و نقل قول‌ها می‌شناسد، افزود: وظیفه ما دانشگاهیان تبیین و شناساندن تفکرات امام راحل و روح ایثارگری دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به جوانان و دانشجویان است. 

وی با ذکر اینکه امام خمینی (ره) دین را از سیاست جدا نمی‌دانسته‌اند، اظهار داشت: امروز با هجمه‌هایی به منظور جداسازی دین از سیاست مواجه هستیم که باید با برگزاری نشست‌ها و جلساتی به چرایی اعتقاد امام خمینی (ره) به عدم جداسازی دین از سیاست پرداخت و جوانان را با ابعاد مثبت این تئوری آشنا سازیم. 

وی با بیان اینکه رفتار و منش اساتید و مسئولان دانشگاه خود الگویی بسیار مهم برای دانشجویان است افزود: باید با تمسک به اخلاق و مکارم اسلامی دانشجویان را به سمت آموزه‌های اسلام جذب کرده و جامعه طیبه اسلامی را ایجاد نماییم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.