ارائه طرح معارضان سوری به دولت سوریه برای حل بحران این کشور

هادی بحره رئیس ائتلاف معرضان سوری از ارائه طرحی از سوی این ائتلاف به دولت سوریه برای حل بحران این کشور خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم،" هادی بحره" رئیس ائتلاف معارضان سوری در سخنانی از ارائه راه حلی سیاسی برای حل بحران سوریه طبق بیانیه ژنو2 به دولت سوریه خبر داد.

بحره در گفتگو با روزنامه "العرب" گفت: "نه دولت سوریه و نه مخالفان نخواهند توانست بحران سوریه را از طریق نظامی حل نمایند؛ از این رو ما در صدد ایجاد راه حلی هستیم که تمامی ملت سوریه را جمع نماید و اجازه انجام روند انتقال سیاسی بدون خونریزی بیشتر را بدهد."

وی همچنین گفت: طبق این طرح، ائتلاف، خواهان اجرای تعهدات قانونی طبق کنوانسیون‌های بین المللی است و این طرح بر اساس راه حلی سیاسی بین طرف‌های سوری بوده و به منزله یک بیانیه قانونی موقت می‌باشد که طبق آن هیئت انتقالی که دارای قدرت اتخاذ تصمیم‌هایی از جمله عقب نشینی تمامی نیروهای نظامی خارجی در سوریه است، بوجود می‌آید.

وی همچنین گفت: این طرح تصریح می‌کند که هیئت انتقالی، تنها طرف قانونی خواهد بود که دولت را نمایندگی می‌کند.

وی درباره موضع مصر درباره بحران سوریه نیز گفت: مصر از ائتلاف مخالفان سوری حمایت می‌کند و تلاش دارد تا سوریه را به امنیت برساند و راه حلی سیاسی در نزدیک ترین زمان ممکن ایجاد گردد.

گفتنی است، بحره، و هیئت همراه او دو روز پیش با "سامح شکری" وزیر خارجه مصر و "نبیل عربی"، دبیرکل اتحادیه عرب دیدار کرده بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار