"سوفیا کارمینا کوپولا" دختری که پا جای پای پدر گذاشت

سوفیا دخترعموی نیکولاس کیج و فرزند کارگردان شهیر آمریکایی فرانسیس فورد کوپولا است و در مراسم دریافت جایزه، از پدرش به خاطر آنچه به وی آموخته قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ سوفیا کارمینا کوپولا متولد۱۴ مه ۱۹۷۱ فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر آمریکایی است. او در سال ۲۰۱۰ برای فیلم در یک جایی برنده شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز شده‌است. سوفیا دخترعموی نیکولاس کیج و فرزند کارگردان شهیر آمریکایی فرانسیس فورد کوپولا است و در مراسم دریافت جایزه، از پدرش به خاطر آنچه به وی آموخته قدردانی کرد.
 
بنابراین گزارش؛ سوفیا کاپولا با نام کامل سوفیا کارمینا کاپولا ، در خانواده ای سینمایی به دنیا آمد. پدرش کارگردان بزرگ هالیوود یعنی فرانسیس فورد کاپولاست. سوفیا اولین نقش زندگی اش را بدون اینکه حتی خودش بخواهد، در سن 1 سالگی و در مهمترین فیلم تاریخ سینما یعنی پدرخوانده ایفا کرد. او بعد از این نیز  در تعدادی از فیلمهای پدرش مثل قسمتهای دوم و سوم "پدرخوانده "، "ماهی رامبل"، "خودی ها" و "کاتن گلاب" حضور یافت؛ اما همواره مورد انتقاد منتقدان بود.

بنابراین گزارش؛ بیشترین این انتقادها به زمان ساخت فیلم "پدرخوانده 3 "بر می گردد که در این فیلم قرار بر این شد که سوفیاسوفیا روان شد و همه این نقدهای منفی سبب شد که او در سال 1991 جایزه تمشک طلایی بدترین بازیگر نقش مکمل و بازیگر تازه کار را دریافت کند! به این ترتیب سوفیا از بازیگری منحرف شد و تصمیم گرفت که اینکار را بصورت حرفه ای کنار بگذارد. اما او بعد از خواندن رمان خودکشی پاکدامن ها به شدت ترغیب شد تا این رمان را به فیلم تبدیل کند. اینبار خود او هم در جایگاه نویسنده و هم کارگردان ، فیلم را رهبری کرد و علی رغم موضعی که منتقدان پیش از ساخت فیلم بر علیه او گرفته بودند ، بعد از اکران فیلم نقدهای بسیار مثبتی بر فیلم او شد و این سرآغاز مسیری بود که تا به امروز او را در جایگاه نویسنده و کارگردانی صاحب سبک تثبیت کرده است. نقش مری کورلئونه را بر عهده گیرد. فیلم اکران شد و سیل نقدهای منفی بر
 
فیلم‌ها:  
 
پدرخوانده ۳ (۱۹۹۰)

خودکشی باکره‌ها (۱۹۹۹)

گمشده در ترجمه (۲۰۰۳)

ماری آنتوانت

در یک جایی (۲۰۱۰)

حلقه بلینگ (۲۰۱۳)

بیوگرافی میشل ویلیامز 

 
میشل ویلیامز بیشتر به خاطر حضور در فیلم جزیره شاتر و کوهستان بروکبک مشهور است.
 
میشل اینگرید ویلیامز (به انگلیسی: Michelle Ingrid Williams) (زاده ۹ سپتامبر ۱۹۸۰) بازیگر آمریکایی است.
 
ویلیامز کارش را با مجموعه نهر داوسن در سال 1998 آغاز کرد. او در این مجموعه در یک نقش منفی حضور داشت و نقش  دختری را بازی می کرد که سعی داشت تمام اتفاقات اطرافش را به نحوی که می خواهد تغییر دهد. بعد از این مجموعه ویلیامز در سریالی دیگر به نام دیک حضور پیدا کرد که این مجموعه هم نتوانست او را به عنوان یک بازیگر توانا مطرح کند.

 بنابراین ویلیامز تصمیم گرفت حضور در فیلم‌های مستقل را تجربه کند تا شاید بتوانید از این راه به موفقیتی در هالیوود دست پیدا کند. او بعد از این تصمیم توانست در فیلمهایی نظیر باکستر و قهرمانهای خیالی حضور پیدا کند اما فیلمی که نام او را بر سر زبانها انداخت ، کوهستان بروبک به کارگردانی آنگ لی بود. او در این فیلم نقش زنی را بازی می کرد که شوهرش در کمال ناباوری به جنس موافق گرایش پیدا کرده بود. حضور قدرتمند ویلیامز در این نقش باعث شد وی کاندید دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل زن شود و البته در جریان همین فیلم بود که با هیث لیجر فقید آشنا شد و زندگی اش را با او آغاز کرد هرچند که دوامی نداشت. از ویلیامز در سال 2010 فیلم جزیره شاتر ( مارتین اسکورسیزی ) به نمایش درآمد.
 
فیلمهای مهم ویلیامز :   
 
Imaginary Heroes
 
The Baxter
 
Brokeback Mountain
 
The Hottest State
 
I'm Not There.
 
Incendiary
 
Deception
 
Mammoth
 
Blue Valentine
 
Shutter Island
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار