رئیس بیمارستان فوق تخصصی شریعتی:

کاهش تعرفه‌های سی تی اسکن و سونوگرافی به تعطیلی این بخش‌ها می‌انجامد

دکتر احمدرضا سروش گفت: شروع طرح تحول نظام سلامت، خدمات رسانی بسیار خوبی برای مردم از قبیل کاهش پرداختی از جیب، کاهش مراجعه به خارج از بیمارستان‌ برای انجام آزمایشات یا خرید وسایل درمانی را به همراه داشته است.

دکتر احمدرضا سروش، رئیس بیمارستان‌ فوق تخصصی شریعتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از دستاورد‌های بسیار خوب این مرکز، طراحی کلینیک‌های ویژه اساتید پزشکی بوده است و ساماندهی درمانگاه‌ها از نظر سرویس رسانی و ارائه خدمات درمانی هم بسیار پیشرفت داشته است. ضمن اینکه ارتقا هتلینگ در بخش‌های اورژانس، درمانگاه، بخش جراحی اعصاب و بخش IVF صورت گرفته است و تجهیزات در حال ارتقاء کیفیت هستند.

وی ادامه داد: با اعمال کتاب تعرفه‌ها،‌ رضایت مندی برای پزشکان، پرستاران و پرسنل بیمارستانی افزایش خواهد یافت.
ضمن اینکه هنوز هم نیاز به رسیدگی بیشتر بیمارستان‌ها از نظر تامین نیروی انسانی پرستار و خدمات بسیار زیاد است.

دکتر سروش در خصوص شکایت بیمارستان‌ شریعتی گفت: تاسیسات زیر بنایی گرمایش، سرمایش و ایمنی بیمارستان نیاز به بازسازی دارد که البته نیاز به منابع مالی زیاد دارد و از آن‌جا که با کاهش تعرفه‌های بیمارستان، خود مراکز نمی‌توانند هزینه‌های مورد نیاز را تامین کنند، نیاز به کمک دولت و وزارت بهداشت وجود دارد.

وی در خصوص تعرفه‌های بعضی خدمات بیمارستانی گفت: امکاناتی چون سی تی اسکن، سونوگرافی و رادیوگرافی، تعرفه‌های خیلی کمی دارند و نظام تعرفه گذاری برای این خدمات، درست نیست و اگر کاهش تعرفه‌ها این نوع خدمات ادامه داشته باشد، با مشکلاتی چون تعطیلی یا کاهش خدمات رسانی در این قسمت‌ها مواجه خواهیم شد.

دکتر سروش در پایان از نزدیک به 2 برابر شدن کارانه پرستاران و پزشکان خبر داد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.