استقرار صدها پلیس صهیونیست در قدس

در پی بازگشایی مجدد مسجد الاقصی، رژیم صهیونیستی صدها نیروی پلیس را در قدس مستقر کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم ،  رژیم صهیونیستی که به دنبال نگرانی از تشدید ناآرامی ها ، تصمیم به بازگشایی مجدد مسجد الاقصی گرفت ، صدها نیروی پلیس را در قدس مستقر کرده است.

رژیم صهیونیستی به خاطر آرام کردن اوضاع قدس از تصمیم خود در زمینه بستن مسجد الاقصی در روز جمعه صرف نظر و این مسجد را به روی نماگزاران گشود.

" لوبا السمری" سخنگوی پلیس با اشاره به اینکه مسجد که صبح روز پنجشنبه بسته بود پنجشنبه شب بازگشایی شد، افزود، صدها نیروی پلیس در قدس مستقر شده اند.

این اولین بار از زمان اشغال قدس شرقی درسال  1967 توسط رژیم صهیونیستی است که رژیم مسجد الاقصی را می بندد.

رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد که مردان با سن بالای پنجاه سال امروز اجازه دارند برای اقامه نماز وارد مسجد الاقصی شوند.

علت بسته شدن مسجد الاقصی بروز درگیری میان جوانان فلسطینی و پلیس رژیم صهیونیستی از چهارشنبه به خاطر سوء قصد به جان خاخام یهودا گلیک  (48 ساله) از رهبران راستگرای تندروی صهیونیست و پس از آن شهادت معتز حجازی (32 ساله) جوان فلسطینی توسط پلیس صهیونیستی بود که گفته می شود در این سوء قصد سهیم بوده است.  

گلیک از چند سال قبل برای اخذ مجوز اقامه نماز در محوطه مسجد الاقصی تلاش می کرد.

پلیس صهیونیستی همچنین برخی اعضای خانواده حجازی را بازداشت کرد.

جنبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه ای شهادت حجازی که در جریان درگیری با نیروهای صهیونیست در حی الثوری شهر قدس به شهادت رسید را تسلیت گفت.

"فوزی برهوم "سخنگوی حماس نیز عملیات علیه یکی از اعضای تشکل امنای جبل هیکل که از گروه های نژاد پرست و افراطی صهیونیستی است را ستود.

"نبیل ابو ردینه "سخنگوی ریاست تشکیلات فلسطین گفت ، ادامه این تجاوزات به مثابه اعلام جنگ علیه مردم  فلسطین و مقدساتش و امت عربی و اسلامی بوده و رفتاری خطرناک است که به تنش و بی ثباتی بیشتر و ایجاد فضای منفی می انجامد.  

همچنین اردن بستن مسجد الاقصی را اقدامی خطرناک از سوی رژیم صهیونیستی و تروریسم دولتی دانست که نمی توان آن را پذیرفت یا در برابر آن سکوت کرد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار