مراسم شیر خوارگان حسینی در شهر پرند برگزار می شود

رئیس کمیسیون بانوان و سلامت از برگزاری مراسم شیر خواران حسینی همزمان با نخستین جمعه ماه محرم، با همت شهرداری، شورای اسلامی شهر و بسیج بانوان شهر پرند خبر داد.

زهرا داستانگو، عضو شورای  اسلامی شهر پرند و رئیس کمیسیون بانوان و سلامت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: این مراسم یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت حماسه حسینی و فرهنگ عاشورا است  که از سوی مسلمانان هر ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود.
 
داستانگو اضافه کرد: این مراسم که سالهای گذشته نیز در شهر پرند برگزار شد، مادران با پوشاندن لباس های مخصوص به نوزادان شیر خوار در این اجتماع شرکت می کنند.
 
رئیس کمیسیون بانوان و سلامت گفت: با برنامه ریزی های انجام شده توسط حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری پرند ،امسال بسته های فرهنگی در بین شرکت کنندگان توزیع می شود.
 
وی اظهار داشت: مداحی و ذکر مصیبت اباعبدالله(ع) توسط یکی از مداحان اهل بیت و سخنرانی توسط کارشناس مذهبی انجام می شود.
 
عضو شورای اسلامی شهر پرند، افزود: هدف از برپایی این همایش زنده نگه داشتن نهضت عاشورا و بازگویی صحیح وقایع کربلا است تا به یاد حضرت علی اصغر(ع) حقانیت این مکتب و مظلومیت آل الله را به گوش همه جهانیان برسانیم.
 
وی گفت: این مراسم روز جمعه 9 آبان از ساعت 8 و 30 دقیقه تا 11 صبح در مسجد امام حسین (ع) واقع در میدان ایمان شهر پرند برگزار می شود و شهرداری پرند در همین راستا با ارسال پیامک، توزیع بروشور و نصب بنر در سطح شهر اطلاع رسانی کرده است.
 
رئیس کمیسیون بانوان و سلامت خاطرنشان کرد: جهت رفاه حال شهروندان پرند، وسیله ایاب و ذهاب توسط حوزه حمل ونقل و ترافیک شهرداری پرند رأس ساعت 8 صبح از جلوی مساجد آماده خدمت رسانی است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: شیرخوار ، پرند ، مراسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار