معاون امداد، درمان و کارآمدی بسیج جامعه پزشکی کشور:

بسیج جامعه پزشکی، دیده‌بان و انتقادگر طرح تحول سلامت است

دکتر روح‌الله قاعدامینی گفت: کارگروه عالی بسیج جامعه پزشکی، متشکل از 32 نفر از نخبگان و اندیشمندان حوزه سلامت هستند که اقدامات صورت گرفته و در دست اجرا در حوزه سلامت طرح تحول را رصد می‌کند.

دکتر روح‌اله قاعدامینی، معاون امداد، درمان و کارآمدی بسیج جامعه پزشکی کشور، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کارگروه عالی بسیج جامعه پزشکی، در راستای رصد کارهای صورت گرفته در حوزه سلامت، از اواخر سال گذشته تشکیل گردید و به وزارت بهداشت اعلام شد که در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت، گام بردارند.

وی ادامه داد: طرح‌های صورت گرفته در خصوص طرح تحول در استان‌ها و نقاط قوت و ضعف طرح به اطلاع مسئولین در وزارت بهداشت می‌رسد. ضمن اینکه بیانیه‌ای در 5 گام تنظیم کرده‌ایم و به مجمع عالی بسیج جامعه پزشکی ارائه داده‌ایم و این 5 سؤال در حوزه سلامت مطرح است که مورد رسیدگی در طرح تحول قرار گیرد.

دکتر قاعدامینی در خصوص این 5 گام گفت: اولین مورد، عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت شامل تغذیه، مسکن، بهداشت روان، حمل و نقل و... مورد بررسی قرار گیرد. گام دوم دغدغه هزینه‌های واقعی بهداشت و درمان و سهم پرداختی از جیب مردم در دریافت خدمات است.

وی در ادامه گفت: سومین مطلب، اشاره به مستندات مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد فلسفه پزشک خانواده و سیستم ارجاع است. البته شایان ذکر است که در 2 استان مازندران و فارس به صورت پایلوت طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع در حال اجرا است.
گام چهارم چالش‌ها و نارسایی‌های بخش بهداشت و درمان توزیع نیروی انسانی، توزیع بودجه، بحث حوزه غذا و دارو و... است.
و آخرین گام، دغدغه‌های مقام معظم رهبری در بخش بهداشت و درمان در راستای اقتصاد مقاومتی است که امیدواریم وزارت بهداشت با پاسخگویی به این سوالات، در پیشبرد بیشتر طرح تحول گام موثرتری بردارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.