اردبیل؛

سمفونی ملی از بهمن ماه آغاز به‌کار می‌کند/ تصویب قانون جدید مطبوعات تا یک ماه آینده در دولت

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: از بهمن ماه امسال سمفونی ملی در کشور فعالیت خود را آغاز می‌کند تا بار دیگر این مجموعه بتواند برنامه های خوبی را اجرایی و عملیاتی کند.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، علی‌اصغر کاراندیش ظهر امروز در نشست با استاندار اردبیل اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های مختلف کارهای اساسی و زیربنایی را آغاز کرده که از جمله آن توسعه فعالیت های قرآنی و فعال کردن دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها است که اعتبار خوبی نیز برای این کار پیش بینی شده است.
 
وی از اختصاص 40 میلیارد تومان اعتبار برای کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه ترویج فرهنگ قرآن در کشور خبر داد و افزود: قرار است با این اعتبار نسبت به تهیه برنامه های فرهنگی هنری موثر اقدامات لازم انجام شود.
 
کاراندیش بیان کرد:‌ در حوزه مطبوعات تا یک ماه آینده قانون جدید مطبوعات در دولت به تصویب می‌رسد و برای تایید نهایی تقدیم مجلس می شود.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر ارشاد با بیان اینکه براساس نظام جامع رسانه‌ای تحولات خوبی را در این حوزه شاهد می شویم، گفت: ‌شفاف سازی در پرداخت یارانه مطبوعاتی به نشریات و روزنامه ها را در دستور کار قرار دادیم به طوری که مبلغ یارانه در سایت وزارت ارشاد ابلاغ شده و در این زمینه حرکت‌های موثر و کارآمدی را نظاره‌گر می‌شوم.
 
وی از برگزاری نمایشگاه مطبوعات تا پایان امسال خبر داد و افزود: در مورد بیمه خبرنگاران به گونه‌ای برنامه ریزی کردیم تا از طریق خود نشریات و تامین بخشی از اعتبارت، بیمه خبرنگاران انجام شود به شرط آن که افراد صاحب صلاحیت بوده تا پرداخت یارانه برای آنها در حوزه بیمه‌ای انجام شود.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ‌قرار است ممیزی کتاب به افراد حرفه ای در این حوزه واگذار شده و از رفتارهای سلیقه ای به نحوی پرهیز شود.
 
کاراندیش حمایت از برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی، توجه به سینمای عامه پسند، دیجیتالی کردن سینماها در کشور و تهیه و توزیع کارت سینما را با 20 درصد تخفیف از دیگر برنامه ها و رویکرهای فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد.
 
وی با اشاره به صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران و بدهی 28 میلیارد تومانی آن به تامین اجتماعی اظهار کرد: ما با پالایشی که انجام می دهیم به خبرنگاران واقعی و اصحاب فرهنگ و هنر کارت اعتباری هنر را اعطا  می کنیم و در کنار آن در حمایت از هنرمندان و پیشکسوتان و اساتید برجسته هنری برنامه های حمایتی را به انجام می رسانیم.
 
انتهای پیام/ز
منبع:تسنيم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.