استناد فدراسیون به مصاحبه سال قبل باشگاه خبرنگاران‌ با مربی افرا؛

بیانیه‌ باشگاه افرا‌ خلیج فارس‌ و پاسخ فدراسیون بسکتبال

باشگاه افرا خلیج فارس چند روز قبل با بیانیه‌ای از حضور در لیگ انصراف داد و فدراسیون بسکتبال هم با استناد به مصاحبه سال قبل مربی اسپانیایی افرا با باشگاه‌ خبرنگاران پاسخ باشگاه افرا را داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در حالی که نمایندگان باشگاه افرا خلیج فارس در هیچ کدام ازجلسات پیش فصل‌ سوپر لیگ 1393-94 به خصوص جلسه قرعه‌ کشی شرکت نداشتند، 2 روز قبل با ارسال بیانیه‌ای به خبرگزاری فارس از حضور در لیگ انصراف دادند.
 
 در این بیانیه‌ به تمام اسپانسر‌های حذف شده در چند سال اخیر اشاره شده و آمده بود:" فدراسیون به عنوان متولی بسکتبال وظیفه توسعه ی بسکتبال را دارد و در این مسیر می‌بایست بستر و برنامه مناسب را برای جذب و حضور اسپانسرها جهت برگزاری لیگ استاندارد‌ فراهم کند در این مدت نه تنها این گونه عمل ننموده بلکه دهها باشگاه به علت مشکلات و عدم هماهنگی با فدراسیون از سیستم خارج شده‌اند."
 
در بیانیه افرا به جذب مربی اسپانیایی این تیم توسط فدراسیون اشاره شده است که بدون هماهنگی و مکاتبه انجام شد و در نهایت هم فدراسیون  خواستار پرداخت هزینه‌های این مربی از سوی باشگاه افرا شد.
 
در بخش دیگری از بیانیه‌ افرا آمده است: "حیرت آور است فدراسیون بسکتبال بر خلاف مقررات و مصوبات آئین نامه سازمان لیگ بازیکنان ملی‌پوش باشگاه را که دارای قرارداد 2 ساله در نسخه چهار برگی فدراسیون بودند، آزاد اعلام کرده است. "
 
 در پایان این بیانیه هم به پی گیری حقوق باشگاه از وزارت ورزش اشاره شده است.
 
** پاسخ فدراسیون به بیانیه افرا
 
 فدراسیون بسکتبال هم به این بیانیه پاسخ داده و تاکید کرده است که "خروج تیم‌ها به خاطر مشکلات مالی و عدم توان کادر فنی آنها بوده و فدراسیون در این خصوص نقش نداشته است."
 
 ضمن اینکه "باشگاه افرا با وجود ادعاهای‌ مطرح شده هنوز بدهی‌های فدراسیون، مربی خارجی و بازیکنان را پرداخت نکرده و منجر به شکایت آنها به فدراسیون و کمیته انضباطی شد."
 
فدراسیون در ادامه پاسخ خود به روال پرداخت نشدن حقوق بازیکنان ، شکایت آنها و کسر مبلغ قرار داد آنها اشاره کرده است.
 
 همچنین در پاسخ به بحث مربوط به مربی خارجی آمده است:  "چنانچه باشگاه پس از چهارده روز اقدام به پرداخت حقوق مربی اسپانیایی نکرده باشد، وی مجاز به فعالیت در هر محل دیگری است. "
 
** شکایت دلیر زهان و فروتن از باشگاه
 
 سایت فدراسیون بسکتبال در مطلب جداگانه ای متن نامه شکایت صالح فروتن و وحید دلیر زهان بازیکنان فصل قبل افرا را منتشر کرده و توضیح داده است که اعتبار قرار داد بازیکنان از نظر مدت آن در فصل بعدی مسابقات منوط به حضور تیم در فصل جاری است با توجه به سقوط تیم افرا در فصل قبل و همچنین اعلام آمادگی در خارج از زمان تعیین شده، این تیم امکان شرکت در فصل جدید را ندارد.
 
فدراسیون در پایان به مصاحبه دی ماه سال گذشته ی زاپاتا مربی اسپانیایی افرا با باشگاه خبرنگاران استناد کرد و لینک مصاحبه را برای مرور مشکلات سال قبل باشگاه افرا در متن بیانیه قرار داده است. برای دیدن این خبر اینجا کلیک کنید.

گفتنی است نگهداری سال قبل در مصاحبه ای پاسخ صحبت های زاپاتا را هم داده بود که برای دیدن این مصاحبه هم اینجا را کلیک کنید.

 مدتی بعد از این مصاحبه سرجیو سانچز دومین اسپانیایی باشگاه افرا هم خواستار توضیح در مورد شرایط خود شده بود که متن این خبر هم در اینجا قابل دسترسی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیانیه ، خلیج ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار