ناصر خویشتن‌دار با ابراز گله‌مندی از وضعیت حال حاضر دوبله مطرح کرد

دوبله مکانی برای کسب درآمد نیست

مدیر دوبلاژ سیما گفت:‌ وظیفه داشتم که شرایط فعلی دوبله را صادقانه به جوانان بگویم.

ناصر خویشتن‌دار مدیر دوبلاژ سیما با اشاره به فضای دوبله و آینده جوانان در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: دوستانه و خطاب به جوانان می‌گویم که اگر قرار است برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند، دوبله شرایطی ندارد که پولی مناسب را به آنان دهند.

وی افزود: دوبله جای مناسبی برای کسب درآمد نیست و جوانانی که به هر دلیلی به آنجا می‌آیند مجبور هستند برای یادگیری تکنیک‌ها از صبح تا هر زمان که استودیوها مشغول به کار هستند، در واحد دوبلاژ سیما بمانند.

خویشتن‌دار تصریح کرد: در گذشته پولی که دوبلاژ به دوبلورها می‌داد برای همه زندگی آنها کافی بود و حتی اگر همکاران من دو بار در ماه به واحد دوبلاژ می‌رفتند، می‌توانستند همه امورات زندگی خود را بگذرانند.

وی ادامه داد: امروزه آمدن جوانان به دوبله با توجه به درجه‌های پایین آنان و کرایه راه و تهیه ناهار هزینه سنگینی را برای آنها به همراه خواهد داشت.

این گوینده پیشکسوت سیما افزود: جوانان و حتی بیشتر پیشکسوتان با توجه به تحریم‌ها و فعالیت چند استودیو در هفته، بیشتر بیکار هستند و بخش اعظمی از بزرگان این حرفه‌، خانه‌نشین شده‌اند.

گوینده پیشکسوت خبر رادیو اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم که علاقمندان حتماً هنر دوبله را شغل دوم خود بدانند و به چشم تفریح به آن نگاه کنند، چون این کار آینده مالی آنها را تأمین نمی‌کند.

خویشتن‌دار ادامه داد:‌ باید فرد به لحاظ شرایط مالی تأمین باشد و بعد اگر شرایط ورود و ماندن در دوبله را داشت، برای ادامه فعالیت خود در این هنر تصمیم بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما پیشکسوتان همیشه جوانان را حمایت کردیم ولی دوست نداریم که آنان مثل همکاران ما با مشکل مالی مواجه باشند و عمری را در این کار سپری کنند و بعد پشیمان شوند، از طرف ما شرح شرایط باید گفته شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دوبله ، استودیو ، تکنیک ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار