ورناصری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

کمبود 11 هزار کلاس درس در سال تحصیلی 94 در مسکن مهر

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران گفت: اگر به ازای هر خانواده یک دانش‌اموز در نظر بگیریم 330 هزار دانش‌آموزان در 19 سایت مسکن مهر خواهیم داشت که به این ترتیب با کمبود 11 هزار کلاس درس و 350 مدرس در ابتدای سال تحصیلی 94 مواجه هستیم.

داریوش ورناصری مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص کمبود مدرسه در پروژه های مسکن مهر گفت: 330 هزار واحد مسکونی در استان تهران باید تا پایان سال 94 در سایتهای مسکن مهر به مردم تحویل داده شود.

وی در ادامه افزود: اگر به ازای هر خانواده یک دانش‌اموز در نظر بگیریم 330 هزار دانش‌آموزان در 19 سایت مسکن مهر خواهیم داشت و چنانچه بخواهیم آن را به کلاس مدرسه تبدیل کنیم 11 هزار کلاس درس و 350 مدرس باید در ابتدای سال تحصیلی 94 داشته باشیم.

ورناصری با اشاره به وجود 50 پروژه در دست اجرا اظهار داشت: این تعداد پروژه جوابگوی دانش‌آموزان در سال 94 نخواهد بود و باید تصمیمی از سوی دولت در این خصوص اتخاذ شود زیرا برای انجام این پروژه های اعتبارات مناسبی نیاز است و اگر تاخیری در تصمیم‌گیری و تامین اعتبار این پروژه های صورت گیرد به طور قطع در سال 94 مشکلات پیش خواهد آمد که در حال حاضر باید به فکر آن بود.

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران اضافه کرد: 350 پروژه  مورد نیاز با این فرض است که مدارس دو شیفته استفاده شوند و چنانچه بخواهیم مدارس را یک شیفته اداره کنیم به طور قطع این عدد دو برابر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم 300 مدرسه را با برآوردهای معمول احداث کنیم حداقل 700 میلیارد اعتبار نیاز است افزود: بهترین زمان برای شروع این پروژه‌های همین یکی دو ماه است زیر اگر این زمان به فروردین یا اردیبهشت سال آینده موکول شود این پروژه‌ها به مهر 94 نخواهد رسید.

ورناصری در پایان خاطر نشان کرد: درخواست ما تامین اعتبار لازم برای احداث این پروژه‌ها است و این آمادگی را نیز داریم در صورت تامین اعتبار بلافاصله احداث پروژه های را آغاز  کنیم تا برای سال تحصیلی آماده شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار