اکبریان در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:

همکار سپاهی من چرا از فتنه تبری نمی‌جویی؟/ وزرای پیشنهادی علوم به دنبال جریان‌های خاصی هستند + صوت

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی علوم گفت: همکار سپاهی من چرا از فتنه تبری نمی‌جویی؟ این مسئله را علنی بگو. مگر مقام معظم رهبری یکی از تذکرات خود را در رابطه با فتنه نداده‌اند اما وقتی آقایان به فتنه می‌رسند سکوت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ عزیز اکبریان نماینده کرج در جریان رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم و در مخالفت با محمود نیلی احمدآبادی گفت: خدایا تو شاهد باش که اگر احساس تکلیف نمی‌کردم در این سنگر برای مخالفت نمی‌آمدم، ولی وظایفی را در قبال انقلاب به دوش داریم که بیان می‌کنم. 

نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن در تذکری نسبت به سخنان آشنا خطاب به رئیس جمهور گفت: درباره فرمایشات مشاور شما می‌خواهم بگویم که دایه مهربان‌تر از مادر برای نمایندگان مجلس نباشد و به نمایندگان توصیه نکنند که چکار کنند، زیرا که نمایندگان نه دولتی هستند و نه خواهند بود، بلکه سرباز ولایت و نوکر مردم هستند.  
 
وی خطاب به رئیس جمهور گفت: وزارت علوم و فناوری از وزارتخانه‌های اساسی کشور است که اساتید بزرگی در اینجا تربیت شده‌اند، اما متاسفانه در این حوزه علیرغم شعارهای دولت یازدهم به جای توجه به ماموریت‌های اساسی این وزارتخانه فقط این وزارتخانه به دنبال جریان خاص است. 

اکبریان در ادامه افزود: مگر مقام معظم رهبری توصیه نکردند که دانشگاه‌ها را جولانگاه احزاب سیاسی نکنید، چرا به این مطلب توجهی نمی‌کنید و یک عده‌ای به دنبال این هستند که دانشگاه را جولانگاه احزاب سیاسی کنند؟  
 
نماینده کرج تصریح کرد: ما به فرجی دانا رای دادیم اما استیضاحش را هم امضاء کردیم، زیرا ما با کسی تعارف نداریم. در آن زمان احساس کردیم که وی می‌تواند از ایجاد جولانگاه سیاسی جلوگیری کند، اما فرجی دانا نتوانست.  
 
نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن گفت: خدایا تو شاهد باش که چه کسی به دنبال بورسیه‌ها بوده که آنقدر علیه مجلس تبلیغات می‌کنند، بورسیه‌ها را بگیرید و کسانی که بورسیه خلاف دارند را بدهید قوه قضائیه که پدرشان را هم دربیاورد. ما به عنوان تکلیف این کار را انجام دادیم و امروز هم آمدیم براساس تکلیف رای اعتماد بدهیم.  
 
وی بیان داشت: متاسفم که در وزارت علوم و در بعضی از سازمان‌ها صحبت از اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری است، ولی وقتی به مسئله فتنه می‌رسیم، سکوت برقرار می‌شود.  
 
اکبریان خطاب به نیلی احمدآبادی اظهار داشت:  همکاری سپاهی من! چرا از فتنه تبری نمی‌جویی؟ این مسئله را علنی بگو، مگر تذکر مقام معظم رهبری به دولت بحث فتنه نبود؟ باید به این مسئله توجه کنیم، ما هم پیرو فرمایش مقام معظم رهبری هستیم.
 
نماینده کرج در ادامه تصریح کرد: نیلی احمدآبادی تاکنون 3 ماه از سرپرستی‌اش بر دانشگاه تهران می‌گذرد. در طول تاریخ انقلاب دانشگاه تهران بزرگ‌ترین مرکز علمی کشور ۹ ماه است که با سرپرست اداره می‌شود، چرا یک مدیر شایسته هماهنگ با دولت، مطیع فرمایشات مقام معظم رهبری انتخاب نمی‌کنید که از شورای عالی انقلاب فرهنگی رای بگیرد؟ شما به دنبال چه هستید؟  
 
وی گفت: در دانشگاه تهران سرپرست انتخاب می‌کنید و روزنامه‌های اصلاحات در ادامه آن می‌نویسند که  "رهبر رفت و امید آمد"، چرا شما به سادگی از کنار این مطلب می‌گذرید ولی ما به سادگی از کنار آن نمی‌گذریم.  
 
اکبریان خطاب به نیلی احمدآبادی گفت: شما خود را یک پاسدار اعلام کرده‌اید، من هم یک پاسدار بوده‌ام. اگر شما با یک بسیجی که شهید شده خوابیده بودید، امروز از خیلی از مسائل که بعضی آقایان برسر انقلاب می‌آورند تبری می‌جویید، زیرا ویژگی‌های پاسداران صداقت، ولایت پذیری است. شما سردمدار نامه‌ای بودید که به مقام معظم رهبری داده شد، شما اگر قدر و منزلت بسیج را می‌دانستید، نامه‌ای را علیه بسیج در جریان فتنه نمی‌نوشتید.  
 
نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: نامه‌ای را در ابتدای دولت به رئیس جمهور نوشتید که در آن بویی از مسائل اسلامی به مشام نمی‌رسد و همچنین نامه‌ای را برای دفاع از نیلی منفرد نوشتید که خنده دار است و بعضی‌ها باید بخندند.

وی در ادامه افزود: شما بیش از ۲۵ نفر از نیروهای ارزشی را به عنوان سرپرست از مسئولیت‌های مختلف آن عزل کردید که آیا برای این‌ها هم مطلبی دارید، آقای "د. س" که در جریان فتنه در ۱۸ تیر و فتنه ۸۸ زندانی شده و محکومیت دارد را دستور بازگشت به کار دادید و بعد هم می‌گویید که این‌ها حر هستند و بعد هم می‌گویید که این‌ها توبه کردند، اما این‌ها که توبه نکرده‌اند و هنوز هم به دنبال فرصت برای ضربه به انقلاب هستند.  
 
نماینده کرج با اشاره به مسائلی که در پردیس کشاورزی کرج اتفاق افتاده است، گفت: در روزی که به مناسبت درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی شما عزای عمومی اعلام کرده بودید، انجمن اسلامی دانشگاه تهران در پردیس کشاورزی کرج مراسمی را برگزار کرد که در این مراسم جشنی را انجام داد و در آنجا به مقدسات کشور توهین کردند.آیا دانشجویان جدیدالورود جرأت چنین کاری را دارند که عکس نخست‌وزیر امام را با شعارهایی برای رهایی وی از زندان در دست بگیرند؟ این مسائل ساخته و پرداخته است.

اکبریان در ادامه افزود: این‌ها همه ساخته و پرداخته است، زیرا همایش پردیس کشاورزی کرج به عنوان حمایت از فتنه گران بود و شما به رئیس این دانشگاه اجبار کردید، زیرا چند سال بود که این برنامه می‌خواست در آنجا اجرا شود ولی اجرا نمی‌شد، آیا برداشتن حجاب از سر دختران که خودشان حجابشان را بردارند، برنامه شماست، بعد هم شما اعلام می‌کنید که من خبر ندارم، پس وقتی که شما از اینجا تا کرج را خبر ندارید، چگونه می‌توانید کشور را اداره کنید؟  
 
نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن بیان داشت: اگر لازم باشد برای این سخنان مدارکی ارائه شود، آن‌ها را ارائه می‌کنم و دیگر اینکه شما هیچ برنامه‌ای برای ماموریت وزارت علوم نداشتید.  
 
نماینده کرج خاطرنشان کرد: برنامه‌ای برای بهبود حال دانشجویان و اساتید، برای گسترش علم و فناوری، برای برنامه پنجم و همچنین ششم، برای جلوگیری از فرار نخبگان از شما ندیدیم و می‌خواهیم که شما نمایندگان دل خانواده‌های شهدا، ارزشی و دل دلسوزان انقلاب را خوشحال کنید و به آقای محمود نیلی احمدآبادی همکار باسابقه بنده در سپاه رای اعتماد ندهید.

برای دانلود فایل صوتی اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
برچسب ها: نمایندگان ، سرباز ، ولایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار