ولایتی در جمع خبرنگاران:

سفر رئیس‌جمهور چین به ایران، روابط تهران و پکن را مستحکم‌تر می‌کند / مخالفت شدید چین با تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سفر رئیس‌جمهور چین در آینده‌ای نزدیک به ایران می‌تواند منشأ تحولی عظیم در روابط میان ایران و پکن باشد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار و گفتگو با "وانگ چون" با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر محتوای مذاکراتش با نماینده چین در گروه 1+5 اظهار داشت: تبادل‌نظرهای مختلفی را با فرستاده چین و گفتگوهایی نیز در مورد موضوع هسته‌ای ایران و روابط دوجانبه و مسائل بین‌المللی داشتیم.   
 
وی ادامه داد: چین به حسن‌نیت ایران در موضوع هسته‌ای کاملاً معترف و این کشور به قراداد ژنو پایبند و تلاش پکن این بوده که در گفتگوهای آینده در مسیر صحیح که همان تأکید بر حقوق هسته‌ای ایران در چارچوب‌های بین‌المللی است، گام بردارد.   
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور چین در آینده‌ای نزدیک به دعوت دکتر روحانی به ایران سفر خواهد کرد، اظهار داشت: استنباط ما این است که مقامات چینی به این سفر اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و این سفر می‌تواند منشأ تحولی عظیم در روابط ایران و چین باشد.   
 
ولایتی با اشاره به اینکه هر دو کشور ایران و چین درخصوص نفوذ و گسترش تروریسم در سطح منطقه دارای نگرانی‌های مشترکی هستند تصریح کرد: در دیدار خود با نماینده چین در گروه 1+5 تأکید کردم که دو کشور ایران و چین باید در زمینه مقابله با افراط‌گرایی که از سوی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دامن زده می‌شود مقابله کنند و دو کشور ایران و چین می‌توانند با همکاری یکدیگر بر تروریسم در سطح منطقه پیروز شوند.   
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر چگونگی برداشتن تحریم‌ها در جریان مذاکره ایران و 1+5 اظهار داشت: ایران در طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره به نوعی تحت تحریم آمریکا بوده است و در نتیجه ایرانی‌ها آموخته‌اند که چگونه در شرایط تحریم زندگی کنند.   
 
وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به تلاش‌های دولت یازدهم ایران توانسته اقدامات مثبتی را در جهت خنثی‌سازی تحریم‌های تحمیلی انجام دهد.   
 
ولایتی تأکید کرد: تلاش ما این است که آثار تحریم‌های آمریکا را که از آن به عنوان اهرم جهت تحمیل خواسته‌های واشنگتن به ایران استفاده می‌شود، به حداقل برسانیم.   
 
ولایتی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در نهایت در نتیجه تحریم‌های غیرمشروع خود علیه ایران، منزوی می‌شوند، گفت: در مذاکرات با فرستاده چین متوجه شدم که پکن با تحریم‌های یک جانبه امریکا علیه ایران به شدت مخالف است و سردمداران کاخ سفید نیز باید بدانند که کارایی این تحریم‌ها در آینده از بین خواهد رفت.   
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اظهارات مداخله‌جویانه افرادی چون "وندی شرمن" و "احمدشهید" درخصوص مسائل داخلی ایران بیان داشت: اظهاراتی که از سوی مسئولان آمریکایی ایراد می‌شود در واقع توجیهی برای شکست‌های آمریکا در سطح منطقه بوده و این سخنان تکراری و بیهوده است.   
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: گزارشگر حقوق بشر سازمان‌ ملل که هر از چندگاهی اتهاماتی را متوجه ایران می‌کند، برای خوش خدمتی به غربی‌ها این کار را انجام می‌دهد و غربی‌ها تا زمانی‌که ایران از منویات امریکایی‌ها تبعیت کامل نکند، اتهامات حقوق بشری را علیه کشورمان مطرح می‌کنند.   

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار