رئیس پژوهشکده مهندسی سیستم‌های تشخیص پزشکی:

تدوین نقشه راه برای تولید کیت‌های تشخیصی در دستور کار قرار گرفت

در حال حاضر تدوین نقشه راه برای تولید کیت‌های تشخیص در دستور کار قرار گرفته است البته تا این لحظه در فاز تحلیل داده‌ها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، محمد ربیعی رئیس پژوهشکده مهندسی سیستم‌های تشخیصی پزشکی در رابطه با تدوین نقشه راه کیت‌های تشخیصی گفت: تدوین نقشه راه برای تولید کیت‌های تشخیصی در حال حاضر در دستور کار قرار دارد. 

وی افزود: ۷۰ درصد داده‌های این طرح که شامل ارزیابی‌های اولیه، آمار مالی کیت‌های مصرفی، وارداتی و نیازهای پزشکان و بیماران می‌شود از طریق مراکز درمانی و آزمایشگاهی جمع آوری و براساس روش‌های آماری اولویت کیت‌های مورد نیاز را براساس میزان مصرف و توان تهیه در داخل استخراج کرده‌ایم. 

وی اذعان داشت: در حال حاضر تدوین این نقشه در فاز تحلیل داده‌ها است با پایان این مرحله جلسات تخصصی با حضور صاحب نظران علوم آزمایشگاهی و پاتولوژی و... برای تایید این داده‌ها برگزار خواهد شد و پس از آن مطالعات امکان سنجی ساخت تعدادی از کیت‌ها آغاز می‌شود و در ‌‌نهایت این نقشه راه به شورای علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه خواهد شد. 

وی در پایان گفت: براساس این نقشه راه، کیت‌های تشخیصی براساس اولویت‌های دسته بندی و سپس جهت تولید اقدام به طی فرایندهای مربوط می‌شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار