سنندج؛

تاثیر رنگ بر روان کودکان

یک کارشناس ارشد روانشناسی و استاد دانشگاه در کردستان در رابطه با تاثیر رنگ بر روان کودکان گفت: در دنیای کودکی رنگ بیشترین تاثیر را بر روان کودک دارد علاقه کودک به رنگی خاص، علایق زندگی او را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، علی سلیمانی گفت: این موضوع را می توان از دو جنبه مورد بررسی قرار داد که بعد و جنبه اول آن در رابطه با شناخت شخصیت و خصوصیات روانی کودک، بر مبنای رنگ های استفاده شده توسط او در نقاشی است.

وی افزود: بعد دوم این مسئله نقش رنگ در دنیای کودکان و انتخاب نوع رنگ در محیط، لباس و ... کودک، جهت پرورش بهتر او است.

این کارشناس ارشد روانشناسی بیان کرد: به طور کلی رنگ ها دارای معانی روان شناختی هستند و بی دلیل نیست که یک رنگ می تواند واجد جاذبه یا دافعه باشد. 

سلیمانی با اشاره به آزمایشاتی که در این زمینه انجام شده است گفت: تجربه هایی که در آزمایشگاه انجام شده اند، امکان تعیین رابطه بین پاره ای از رنگ ها و انعکاس آنها را بر سطح روانی، فیزیولوژیک فراهم کرده اند و نشان داده اند که قرار دادن آزمودنی ها در محوطه ای به رنگ قرمز تند، موجب تسریع ضربان قلب و تنفس و افزایش فشار خون می شود به عبارت دیگر  رنگ قرمز دارای تاثیر برانگیزاننده بر سیستم عصبی است. 

وی گفت: انجام همین آزمایش با رنگ آبی به تقلیل تنش و کند شدن ضربان قلب و تنفس می انجامد و رنگ آبی دارای اثر آرام بخش است .
سلیمانی درپایان گفت:بطور کلی هر رنگ دارای یک محتوای عاطفی و هیجانی است.

انتهای پیام/ ش/ن

برچسب ها: سنندج ، رنگ ، روان ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.