بازیگر سینما:

پرداخت به آسیب‌شناسی سینمای ایران از مهمترین کار نشریات است

هاوار قاسمی گفت: پرداخت به آسیب‌شناسی سینما و تلاش برای پیشبرد مقاصد فرهنگی باید مهم‌ترین کار نشریات قرار گیرد.

هاوار قاسمی بازیگر سینما و تئاتر در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران درخصوص نقش نشریات و محتوای آنها و هدف از انتشار خبرهای سینمایی گفت: نشریات به دو دسته تقسیم می شوند برخی از آنها به نشریات زرد معروف هستند که به مسائل صوری و مسائل حاشیه ای و غیر حرفه‌ای سینما می‌پردازند و برخی دیگر از نشریات انگشت‌شمار که انعکاس دهنده رویدادهای سینمایی محسوب می‌شوند.

این بازیگر افزود: سبک چاپ مطالب نشریات به سلیقه نویسنده یا خبرنگار یا مقاله نویس و سیاست‌های سردبیر برمی‌گردد به طور مطلق نمی‌توان بیان کرد که به کدام نوع از ژانر و موضوع خاصی می‌پردازند ولی به فیلم های در حال اکران و فیلم‌های برگزیده در امور بین الملل، کارگردانان و بازیگران و عوامل مطرح  می‌پردازند.

وی عنوان کرد: مطالب نشریات باعث می شود مخاطب به ویژه مخاطب خاص ار روند تولید اثر با خبر شود. آشنایی با زندگی بازیگران و دیگر عوامل فیلم، فرهنگ‌سازی در زمینه های مختلف، پیشبرد مسائل اقتصادی از دیگر کارکردهای آنها به شمار می‌آید و پرداخت به آسیب‌ شناسی سینمای ایران از مهمترین کار نشریات است.

قاسمی در ادامه افزود: بیشتر نقدها به فیلنامه ها  و محتوای فیلم اختصاص دارد و ساختار و فرم اثر در مرحله بعدی است که معمولا نقدها غیر حرفه‌ای و برای بالا بردن تیراژ نشریات از عکس‌های چهره های معروف و شاخص و سوپراستار‌ها استفاده می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت:در نشریات بیشتر به سینمای ایران توجه می‌شود و معروف ترین روزنامه سینمای یک صفحه به سینمای جهان اختصاص می دهد.امیدوارم که نشریات سینمایی بتوانند برای پیشبرد هرچه بیشتر مقاصد فرهنگی تلاش بیشتری داشته باشند.

گفتنی است؛ هاوار قاسمی برنده جایزه تئاتر خیابانی در سال 88 و بازیگر فیلمهای" ساغر"، "هرگز نگو خداحافظ" و "منشی مخصوص من" است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سینما ، بازیگر ، سینمای ، نقد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار