حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی تاکید کرد

لزوم شفاف‌سازی ضمانت اجرایی سند ملی حقوق کودک

وزیر دادگستری گفت: ضمانت اجرایی سند ملی حقوق کودک بسیار مهم بوده و حقوق کودک نیازمند شفاف سازی در این خصوص است.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین "مصطفی پورمحمدی" در دهمین جلسه شورای هماهنگی این مرجع، ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: به یمن ائمه اطهار(ع) و دین مبین اسلام، از مجموعه غنی معارف، آموزه‌ها و مهمترین شیوه‌های آموزشی و تربیتی برخورداریم و عاشورا و کربلا خود نمونه‌ای از یک مدرسه بزرگ اخلاق و زندگی است.
 
رییس مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک عملکرد مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک را مثبت ارزیابی کرد و با بیان این مطلب که این مرجع توانسته تا حدود زیادی جایگاه مناسب خود را بیابد، ادامه داد: خوشبختانه گزارش‌های ارائه شده این مرجع در محافل بین‌المللی، موجب سربلندی کشور و نظام شده است.
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی از اعضای این مرجع خواست، با پرهیز از موازی کاری و فعالیت پراکنده، ضمن تمرکز بر روی بخش‌هایی که در رابطه با آن مسئولیت مستقیم و قطعی دارند، در پایان هر فصل گزارشی از اقدامات انجام شده در دستگاه متبوع خود را ارائه کنند.
 
وزیر دادگستری درمورد تدوین سند ملی حقوق کودک گفت: با پرهیز از شتابزدگی و عجله، به هم افزایی و پختگی کار توجه کنیم و می‌توانیم به عنوان یک نهاد تصمیم ساز، از طریق تدوین این سند ملی، الگوی ایرانی - اسلامی کودکان را طراحی و به مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کنیم.
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی با تبیین اهمیت موضوع حقوق کودک در مسایل حقوق بشری، خواستار بکارگیری زبان علمی، فنی و فرهنگی در تدوین این سند شد و تاکید کرد: ضمانت اجرایی این سند بسیار مهم بوده و حقوق کودک نیازمند شفافیت بیشتری در خصوص ضمانت اجرایی آن است.
 
رییس مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به نگاه ویژه دولت به سازمان های مردم نهاد اشاره و تصریح کرد: از ظرفیت این نهادها باید استفاده بیشتری شود و دولت نیز به این موضوع توجه دارد و در تکمیل بانک اطلاعاتی کودکان نیز به همکاری این سازمان ها و نیز سایر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی نیاز داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار