دبیر علمی کنگره انجمن متخصصین دندان‌پزشکی ترمیمی:

هزینه بالای نگهداری مطب مقصر گرانی خدمات دندان‌پزشکی است/بیمه دندان‌پزشکی به مهندسی بهداشتی نیاز دارد

رضوانی گفت: بیمه‌ها تعرفه معقولی را در زمینه هزینه‌های دندان‌پزشکی پرداخت نمایند. هزینه‌های بالای دندان‌پزشکی به هزینه‌ی بالای نگه‌داری مطب این متخصصین باز می‌گردد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ محمدباقر رضوانی، دبیر علمی کنگره انجمن متخصصین دندان‌پزشکی ترمیمی در نشست خبری چهاردهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین دندان‌پزشکی ترمیمی با اشاره به این که دندانپزشک توان پرداخت هزینه‌های بیمار از جیب خود را ندارند، بیان کرد: جای سازمانی که هزینه‌های دندانپزشکی را حمایت کند، خالی است. بیمه‌ها یک تعرفه معقولی را در این زمینه پرداخت نمایند، هزینه‌های بالای دندان‌پزشکی به تحمیل هزینه‌های بالای نگه‌داری مطب بازمی‌گردد. 
 
وی افزود: در حیطه دندان‌پزشکی بیمه‌ها وظیفه‌ای در خصوص هزینه‌های این رشته پزشکی برعهده دارند، بیمه دندان‌پزشکی به مهندسی بهداشتی نیاز دارد، در این مهندسی برای بیمه دندان‌پزشکی طرح و برنامه‌ریزی انجام شود. 
 
دبیر علمی کنگره انجمن تخصصی دندان‌پزشکی ادامه داد:‌ هزینه‌های دندان‌پزشکی را باید با مراکز درمانی چون سونوگرافی مقایسه کرد، سنگینی هزینه دندان‌پزشکی به متخصصین این رشته بازنمی‌گردد برای رفع مشکلات هزینه دندان‌پزشکی یک سازمان واسطه‌ای اقدام کند. 
 
هزینه‌های دندان‌پزشکی با تأمین مواد مصرفی آن تا 70 درصد کاهش می‌یابد 
 
در ادامه وحید رضایی‌مؤید، رئیس چهاردهمین کنگره انجمن متخصصین دندان‌پزشکی ترمیمی گفت: به دلیل آن که نگهداری و خرید مواد مورد نیاز دندان‌پزشکی برای دندان‌پزشک گران تمام می‌شود، دولت مواد مصرفی دندان‌پزشکی را تهیه کند. 
 
وی با اشاره به این که هزینه‌های دندان‌پزشکی در اصل به هزینه‌های بالای تهیه مواد این رشته پزشکی باز می‌گردد، اظهار داشت: دولت با تأمین مواد مصرفی دندان‌پزشکی می‌تواند به میزان 70 تا 80 درصد هزینه‌های درمان این رشته پزشکی را کاهش دهد، در این صورت هزینه دستمزد دندان پزشکان مبلغ بالایی نخواهد بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار