تلنگر میلیاردی کفاشیان را تکان داد/ اشتهای فدراسیون فوتبال و استدلال‌های غلط

بحث بخش تلویزیونی بازی‌های لیگ برتر فوتبال کماکان ادامه دارد و البته هنوز به نتیجه خاصی نرسیده است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، مسئولان سازمان لیگ برتر فوتبال و فدراسیون به شکلی در مورد پخش مسابقات فوتبال صحبت می‌کنند که گویی فقط آنها هستند که می‌دانند حق پخش تلویزیونی همه جای دنیا وجود دارد.

این استدلال غلط فدراسیونی‌ها در چند باب مورد بحث و بررسی است اول اینکه برخی تیم‌ها دولتی هستند ولی در عمل تقاضای بخش خصوصی را دارند دوم اینکه حق پخش همین حالا هم برای فوتبال محفوظ است و فدراسیون و سازمان لیگ آنرا دریافت می‌کنند.

سوم اینکه مگر می‌شود هم از دولت بودجه گرفت هم پول 160 میلیاردی تبلیغات محیطی را گرفت و دست آخر هم تقاضای پخش زنده بازی‌ها را با دریافت مبالغی بیش از 200 میلیارد تومان کرد؟

اگر صدا و سیما بخواهد حق پخش را از سازمان لیگ با قیمتی که آنها مدنظرشان است بخرد پس چه لزومی دارد که از فضای محیطی تبلیغاتش به نفع صدا وسیما استفاده نکند یا اگر فدراسیون تبلیغات محیطی را با قیمت 160 میلیارد فروخته است پس چه احتیاج است که این مبلغ کلان را از صدا و سیما درخواست کند؟ به نظر می‌رسد اشتهای فوتبالی‌ها پایانی ندارد هنوز پول‌های زیادی است که سرانجامش مشخص نشده و در این فوتبال افرادی هستند"چسبیده" که فوتبال را رها نمی‌کنند اما اظهر و من الشمس است که آقایان چرا در فوتبال مانده‌اند و رهایش نمی‌کنند و هر دم صحبت را پول بیشتر می‌کنند.

صدا و سیما حق پخش را قبول دارد اما مبلغ حق پخش غیر معقول است چرا که فوتبال درآمدهای دیگری از تبلیغات محیطی دارد؟ تمام این "سهم من و سهم تو" بازی فوتبالی کفاشیان است که پول بیشتر در فوتبال تزریق شود تا میلیاردی هم خرج شود  و آب از آب تکان نخورد و اگر کفاشیان دلسوز فوتبال بود پیگیر کم کاری‌های ونیگادا با آن دلارهای ناقابلی که گرفت و تیم‌های جوانان و نوجوانان که خرج‌های میلیاردی داشتند و نتیجه نگرفتند و تمام بی‌برنامگی هم حاصل کار تیمی آیت‌اللهی، نبی، بهروان و کفاشیان بود...

پس پر واضح است که کفاشیان دلش برای فوتبال و پول‌های موجود نمی‌سوزد و همه هم و غم خود را گذاشته است برای استفاده از آخرین روزها و ساعات باقیمانده از ریاستش تا بتواند دین فوتبال را به خودش ادا کند!!

آقای کفاشیان در اظهارات اخیرش گفته است حاضریم با صدا و سیما مذاکره  کنیم، یادمان آمد که آقای کفاشیان سال‌ها فرصت این کار را داشت اما در یک فرار رو به جلو پس از این همه ناکامی به یکباره بحث پخش تلویزیونی را پیش کشید تا تحرکات اعضا مجمع و اذهان عمومی را به سمت این مسئله سوق دهد.

برخی‌ها معتقدند این کار کفاشیان کار درستی است اما برای این عده لازم است که توضیح دهیم صدا و سیما در حال حاضر هم حق پخش می‌دهد و این بخشی است که عام مردم نمی‌دانند اما با توجه به تبلیغات محیطی و پولی که صدا و سیما به فوتبال می‌دهد این کار کفاشیان به نوعی اشتهایی اضافه بر حجم فوتبال است چراکه درخواست غیرمعقول به نوعی اخاذی محسوب می‌شود و بحث اصلا در مورد پخش تلویزیونی نیست.

باشگاه‌های خصوصی می‌توانند برای پخش بازی‌هایشان درخواست حق پخش داشته باشند نه آقای کفاشیان و دوستان طبق معمول بخواهند چاه سیری ناپذیریشان را با پول‌های مردم که نزد صدا و سیما امانتی است برای آموزش و پرورش و اطلاع‌رسانی و رسالت پر کردن اوقات فراغت پر کنند.

ای کاش یک ممیزی در فدراسیون‌ها تا قبل از دوره گودرزی نیز فعال بود و مشخص می‌شد در ورزش چه پول‌هایی رد و بدل می‌شود که هیچ ردی از آن باقی نمی‌ماند.

به نظر می‌رسد ضرر میلیاردی فوتبال بابت پخش نشدن دیدارها از تلویزیون تلنگری به آقای کفاشیان زده که در تکاپوی جلسه با مسئولان رسانه ملی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۳
ما نه این فوتبال رو میخواهیم نه پخش اون رو
بازی تیم های لیگ برتری اسلوموشن لیگ اروپاست
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۰:۰۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۳
سلام، اصلا باید این فدراسیون رو تعطیل کرد و برن به ورزشهایی دیگه برسن با این همه افتضاح، خدایش پول زیاد این فوتبالیها رو بی تربیت کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۱۹:۰۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۳
این فوتبال دسته هشتمی رو نخواستیم همون کارتون فوتبالیستا از لیگ برتر ما بهتره.
Singapore
امیر
۱۹:۰۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۳
همین پخش نشه خوبه این چند مدت که ندیدیم چیزی ککم. نشد ازمون
انشالله وقتی تونستن فوتبال حرفه ای بازی کنن ادعای حرفهای بودن کنن
Iran (Islamic Republic of)
محسني
۱۷:۴۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۳
آقاجان ما اين فوتبال در پيتي را نمي خواهيم ببينيم به كي بايد بگيم ؟
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۱۷:۲۷ ۰۴ آبان ۱۳۹۳
پشتم گرمه؟!.‌‌
آدم یاد تیزر تبلیغاتی می افته.که میگه پشتم گرمه ....
توپ هم تکانش نمی ده ولابی اش کارش درسته.
مافوتبال آبکی داخلی رانخواهیم ببینیم کی رابایددید؟
Iran (Islamic Republic of)
محسني
۱۷:۰۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۳
آقاجان ما اين فوتبال در پيتي را نمي خواهيم ببينيم به كي بايد بگيم ؟
Iran (Islamic Republic of)
حامدی
۱۶:۳۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۳
این فوتبال سیرمونی ندارد، شده سفره ای باز برای یک عده که میلیاردی پول بگیرند، آنوقت استاد تمام دانشگاه صنعتی شریف حقوق سالیانه اش به کمتر از ده درصد آقایون هم نمی رسد.
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۶:۲۴ ۰۴ آبان ۱۳۹۳
وقتی بودجه کافی برای خرید حق پخش به صدا و سیما نمی دهند بایستی تبلیغات محیطی به عهده رسانه ملی باشد تا بتواند خواسته فوتبالی ها را اجابت کند و گرنه هم تبلیغات هم حق پخش برای فدراسیون زیاده خواهی کفاشیان است
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۵:۳۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۳
آقا این میان تقصیر ملت چیست ؟؟؟؟؟ ااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
hosein
۱۵:۲۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۳
فوتبالی ک رییس فدراسیون ان کفاشیان باشد نباید از این بهتر هم شود.
وقتی ک تیم امید با ان افتضاح حذف می شود و ان اقایان هیچ عکس العملی نشان نمی دهند و دوباره سرمربی امید ابقا می شود نباید هم از این بهتر شود.
برای این اقایان پول مهم است نه برد و باخت تیم های ملی.
مسلم است ک حق با صدا وسیماست
Puerto Rico
زهرا
۱۵:۰۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۳
آی گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۳
این پول نباید به صدا و سیما برسه نه به اقای کفاشیان باید گرفته بشه خرج این زمین فوتبال های آبرو بر بشه که هر کی میاد بهمون می خنده با این زمین چمن های در پیت اعصاب سنجی
آخرین اخبار