یزد؛

برگزاری آیین‏‏‌های عاشورایی در 1500 هیات استان یزد

کارشناس تشکل‎‎های دینی سازمان تبلیغات اسلامی یزد با اشاره به برگزاری آیین‎‎های عزاداری ماه محرم در استان یزد از سوی یکهزار و 500 هیات مذهبی، از اعزام بیش از یکهزار مبلغ دینی به سراسر استان به مناسبت این ایام خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛ حسین زارع  گفت: در حال حاضر یکهزار و 500 هیات مذهبی در استان یزد فعالیت دارند که از این تعداد بیش از 500 هیات در مرکز استان مراسم‎‎های عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) را برگزار می‏‏کنند.

زارع در مورد برنامه‏‏ های سازمان تبلیغات اسلامی برای تبیین واقعیت‎‎های عاشورا و جلوگیری از وقوع تحریف در عزاداری‎‎ها، گفت: سازمان تبلیغات در طول سال، برنامه و جلسات آموزشی تخصصی در چنین مواردی برای مسئولان هیات‎‎ها برگزار می‎‎کند تا مانع بروز آسیب‎‎هایی در این رابطه شود.

وی همچنین در این رابطه به برگزاری اردوهای برون استانی و دیدار هیاتهای مذهبی با مراجع و علما اشاره کرد و گفت: شورای هیئات مذهبی استان یزد نیز در طول سال، در این رابطه اقدامات موثری از طریق بازدید، هدایت و ساماندهی هیات‎‎ها انجام می‎‎دهد و مشکلات هیات‎‎ها را برطرف می‎‎کنند.

این کارشناس تشکل‎‎های دینی در استان همچنین اظهار کرد: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان متشکل از مدیران فرهنگی استان و شهرستان در مناسبت‏‏های مذهبی مختلف در قالب اکیپ‎‎هایی، از برنامه‎‎ها و مراسم‎‎های مذهبی بازدید و بر فعالیت هیات‎‎های مذهبی نظارت می‎‎کند.

وی با تاکید بر ارادت خاص یزدی‏‏ها به حضرت اباعبدالله(ع) و عزاداری‎‎های ماه محرم، اظهار کرد: یزد به عنوان شهر دارالعباده و حسینیه ایران شهرت دارد چرا که مردم این دیار از دیرباز با اعتقادات راسخ و حب اهل بیت(ع)، اقدام به برگزاری برنامه‏‏های عزاداری و سوگواری می‏‏کنند.

انتهاي پيام/ا



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.