شفیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اظهارات "وندی شرمن" نوعی جنگ روانی است/ دانش‌ هسته‌ای ایران در چارچوب "ان‌پی‌تی" حرکت می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: خانم شرمن پیش از اینکه در رابطه با عدم اجرای توافقات یا پروتکل‌ها سخن بگوید، مقداری در رابطه با تعهداتی که آمریکا و 1+5 به ایران داده و از آن خودداری کرده است، صحبت کنند.

"نوذر شفیعی" نماینده مردم ممسنی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات وندی شرمن معاون وزیرخارجه آمریکا، اظهار داشت: توافق مبنا دارد، یعنی یک معیار و سنجشی برای ارزیابی میزان پایبندی طرفین به تعهدات وجود دارد، که یکی از این معیارها NPT است.  
 
وی افزود: براساس "ان‌پی‌تی" هر کشوری حق دارد به دانش صلح‌آمیز هسته‌ای دسترسی پیدا کند و برای اینکه کشوری از این مسیر منحرف نشود، بازرسان آژانس از تأسیسات هسته‌ای کشورها بازدید می‌کنند تا انحرافی حادث نشود .
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بنابراین اگر انحرافی نشان می‌دهد که ایران در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران منحرف شده باید صراحتا بیان شود.  
 
شفیعی با اشاره به توافق‌نامه ژنو گفت: وقتی به قلمرو اجرایی توافق‌نامه ژنو پا می‌گذاریم، می‌بینیم آنچه که ایران باید انجام دهد، انجام داده و حتی اقداماتی فراتر از آن نیز انجام داده است.
 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با در پیش گرفتن باب مذاکره، خواست که حربه تبلیغاتی به دشمن ندهد اما دشمن سوءاستفاده کرده از این امر در افکار عمومی علیه ایران تبلیغ می‌کند و نشان می‌دهد که ایران با مذاکره مخالف است و حاضر نیست مسائل هسته‌ای را از طریق مذاکره حل وفصل کند در حالی که جامعه جهانی می‌داند که واقعیت این نیست.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: متأسفانه به رغم اتفاقاتی که صورت گرفته، جنگ روانی دشمن در اظهارات مقامات رسمی و به تبع آن تحلیل‌ها و تفسیرهای از سوی رسانه‌های مربوط به این کشور شروع شده و آنها می‌خواهند یک جنگ روانی را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهند.  
 
شفیعی تأکید کرد: خانم شرمن پیش از اینکه در رابطه با عدم اجرای توافقات یا پروتکل‌ها سخن بگوید، مقداری در رابطه با تعهداتی  که آمریکا و 1+5  به ایران داده و از آن خودداری کرده است، صحبت کنند.
 
نماینده مردم ممسنی در مجلس در پایان خاطر نشان کرد: ایران و 1+5 مجبور به توافق هستند چرا که اگر مسئله‌ای وجود داشته باشد باید در رابطه با آن مسئله راه حل منطقی داشت و این راه حل منطقی هم براساس اظهارات معقول قابل حل است لذا معنی و مفهوم این اظهارات این است که باید به گذشته بازگردیم به نقطه صفر و تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کنیم، طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران نیز در چارچوب اقتصاد مقاومتی مسیر خود را پیش می‌گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: قلمرو ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار