مجسمه 1000 ساله "گانشا"، به وطن اصلی خود درهند بازگشت

موزه هنری "تولدو" مجسمه دزدیده شده گانشا "از خدایان هندو" را به هند بازمی‌گرداند.

به گزارشخبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگارانبه نقل از آرت نت نیوز، به گزارش "آرت فیکس دیلی"موزه هنر "تولدو" مجسمه برنز مجسمه 1000 ساله متعلق به "گانشا" از خدایان هندو، را به هند باز می‌گرداند. این مجسمه یکی از چندین آثار عتیقه غارت شده ازهند است که توسط یک دلال هندی، "سابهاش کاپور" خریداری شده است. تصمیم برای بازگرداندن این مجسمه توسط موزه "تولدو" در ماه آگوست گرفته شد.

 به گفته این کمیته این مجسمه از معبدی در منطقه "تامیل نادو" قبل از سال 2006 دزدیده شده وهمانند دیگر موارد دزدیده شده که توسط این موزه به هند بازگردانده شد، این قطعه هم به مجموعه اصلی خود در هند بازگشت.

به گفته کمیته مسئول، ما باید تا تصمیم نهای دولت در مورد بازگشت این مجسمه به هند صبر می‌کردیم اما از آنجایی که مردم هند لیاقت و شایستگی نگهداری از این سرمایه فرهنگی چشم‌گیر را دارند، ما خود، تصمیم به بازگرداندن آن گرفتیم. این موزه، هشت اثر تاریخی متعلق به هند که از گالری هندی "کاپور" در نیویورک خریداری شده‌اند را نیز شامل می‌شود.

در حال حاضر "کاپور" به دلیل خارج کردن اشیاء عتیقه از هند، هم‌دستی با مجرمان و جعل اسناد منتظر محاکمه قضایی در هند است. در طی ماه گذشته نخست‌وزیر استرالیا نیز مجبور به بازگرداندن دو مجسمه غارت شده که توسط کاپور به فروش رسیده بود، به هند شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: موزه ، هنری ، وطن ، خدایان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار