وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران:

بسته نظارتی دولت از 15 آبان اجرایی می‌شود

دکتر حسن قاضی زاده هاشمی گفت: برپایی جلسه با رئیس سازمان نظام پزشکی برای آمادگی در خصوص بسته نظارتی دولت در راستای طرح تحول انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حسن قاضی زاده هاشمی در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جمع خبرنگاران گفت: از 15 آبان ماه بسته حمایتی دولت مورد اجرا قرار می‌گیرد و تمام بخش‌ها از جمله سازمان نظام پزشکی، انجمن‌های مختلف و جامعه جراحان با جدیت این بخش را اجرا خواهند کرد.

وی ادامه داد: محتوای بسته این است که در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، با محوریت سازمان نظام پزشکی، گروه‌های نظارتی تعیین می‌شوند و با اعلام شماره تلفن برای اطلاع رسانی تخلفات، در قالب هیئت‌هایی که تشکیل می‌شود و در قالب کمیسیون ماده 11، در دانشگاه‌ها اگر تخلفاتی داشته باشند پرونده‌هایشان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


بهره‌برداری از 40 بیمارستان جدید تا پایان امسال

دکتر هاشمی در ادامه گفت: دولت مشوق‌هایی را اعلام کرده و در قالب بودجه سال 94 هم مشوق‌های جدیدی را اعلام خواهد کرد که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه درمان و سلامت، بخشی از این کمبودها جبران خواهد شد. 

دکتر هاشمی در ادامه گفت: دولت منابعی برای ساخت بیمارستان ندارد و اکثر بیمارستان‌های دولتی بالای 20 سال عمر دارند. در حال رایزنی با شورای شهر، استانداری و فرمانداری‌ها برای تغییر کاربری زمین‌هایی که در اختیار داریم، هستیم تا با ساخت بیمارستان قسمتی از کمبود فضای فیزیکی جبران شود و خدمات ارتقاء یابد. 

وزیر بهداشت گفت: این طرح زمان‌بر است ولی موفقیت را در پی خواهد داشت و نیاز به مشارکت شرکت‌هایی است که کارشان ساخت بیمارستان باشد و البته به نیازهای فوری در بخش ICU و بخش زنان و زایمان اعتباراتی داده می‌شود. 

وزیر بهداشت در پایان گفت: تا پایان امسال 40 بیمارستان جدید به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم به سرعت آنها را تجهیز کرده و در اختیار مراکز آموزشی- درمانی قرار دهیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار