وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با انتقاد از موضع غرب تأکید کرد

تحریم‌های ایران در آستانه لغو شدن است/ دیگر در مورد موشک‌های بالستیک ایران هم صحبتی نمی‌شود

"موشه یعلون" در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه تلویزیونی بلومبرگ در خصوص داعش، عراق، ایران، سوریه و مسائل فلسطین اشغالی سخن گفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "چارلی رز" در در مصاحبه با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت : فشارهای بین المللی بر اسرائیل برای پایبندی به مذاکرات تازه صلح تشدید شده است. این در حالی است که برنامه هسته ای ایران همچنان نگرانی اصلی به شمار می رود. این نگرانی ها رو به افزایش است که مذاکرات هسته ای گروه پنج بعلاوه یک با ایران که مهلت آن 24 نوامبر پایان می‌یابد بار دیگر تمدید شود. این نگرانی نیز وجود دارد که اقدامات برای مقابله با داعش برنامه هسته ای ایران را از اولویت خارج کند. 

یعلون گفت: داعش گروهی تندرو محسوب می شود تلاش برای ایجاد حکومت اسلامی برای اوضاع سیاسی منطقه و خاورمیانه بسیار خطرناک است. داعشی‌ها تاکنون از اسرائیل دور بوده اند.آنها در امتداد مرز سوریه یا لبنان مستقر نشده اند. به نظر می رسد آنها در حال پیشروی هستند.

یعلون گفت : اگر ائتلاف بخواهد از حملات هوایی به شکلی موثر استفاده کند ، می توان جلوی آنها را گرفت. البته نیاز است نیروهای زمینی عراق نیز کار خود را خوب انجام دهند.

یعلون در خصوص ایران مدعی شد: حمایت از بغداد و دولت بشار اسد از اولویت‌های ایران در منطقه است و از حزب الله و جهاد اسلامی حمایت می کند. 

یعلون در بخش دیگری از مصاحبه‌اش با حضور ایران در ائتلاف ضدداعش مخالفت کرد.

وزیر جنگ اسرائیل در خصوص دولت سوریه مدعی شد: در نهایت از لحاظ تاریخی و اخلاقی بشار اسد باید استعفا کند. اسرائیل مداخله ای نمی کند و جانب هیچ طرفی را نمی گیرد. ما به مرزهای خود علاقه مندیم که نیروهای ارتش آزاد سوریه در آنجا مستقرند. ما اوضاع و عناصر دیگر مانند جبهه النصره را در طرف دیگر مرز با دقت زیر نظر داریم. تا زمانی که این طرف ها با ما کاری نداشته باشند ما هم با آنها کاری نداریم.ما  نمی خواهیم در مورد سوریه تصمیم بگیریم و فقط منافع خود را حفظ  می کنیم. 

یعلون ادامه داد: ما با چالش های زیادی روبرو هستیم. ما با طرف های مختلفی که ممکن است در این ائتلاف شرکت کنند مثلا آمریکا ، طرف های غربی و اعراب روابط دو جانبه خوبی داریم. بنابراین با این روابط دو جانبه و تبادل اطلاعات می‌توانیم به این عملیات کمک کنیم. 

مجری پرسید: آیا شما با این صحبت(بخوانید: ادعا) که احتمالا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفته است موافقید که حماس و داعش شاخه های یک درخت سمی هستند؟ یعلون موافقت خود با این ادعا را اعلام کرد.

وی در جای دیگری در مورد ایران گفت: ایران امروز بسیار خوشحال است. تحریم‌های اقتصادی قرار است به سبب توافق هسته‌ای لغو شود. بنابراین هیچ احتمالی برای گزینه نظامی وجود ندارد. در مورد فعالیت های راکتورها صحبتی نمی‌شود و ایران به فعالیت خود ادامه می دهد. در مورد موشک های بالستیک و غیره هم دیگر صحبتی نمی‌شود.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار