حجت‌الاسلام اکرمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"آیت‌الله مهدوی کنی" یک شخصیت جامع فقهی، سیاسی و مورد اعتماد امام راحل و رهبری انقلاب بود

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: آیت‌الله مهدوی کنی یک شخصیت جامع فقهی، سیاسی، علمی، دانشگاهی و انقلابی بود که مورد اعتماد امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز بودند، خوب زندگی کردند و خوش نام از دنیا رفتند.

"حجت‌الاسلام والمسلمین "سیدرضا اکرمی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،  در گذشت آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفت.

وی در ادامه این گفتگو اظهار داشت: درگذشت عالم مجاهد حضرت آیت‌الله مهدوی کنی رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری موجب تالم و تاثر فراوان گردید.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: چند نکته در رابطه با شخصیت آیت الله مهدوی کنی مورد توجه است، اینکه ایشان یک شخصیت حوزوی، مجتهد و فقیه بود و به همین دلیل در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری جای گرفت.

اکرمی با اشاره به شخصیت مبارز این عالم ربانی اظهار داشت: ایشان یک شخصیت مبارز بود که تا قبل از پیروزی انقلاب بخشی از عمر خود را در زندان و تبعید گذراند و کاملا مشخص بود که یک شخصیت مبارز علیه نظام شاهنشاهی بود.

وی با اشاره به شخصیت سیاسی آیت الله مهدوی کنی، افزود: سمت‌های این عالم ربانی که به عنوان نخست وزیر، رییس کمیته انقلاب اسلامی و رییس مجلس خبرگان رهبری نشان دهنده شخصیت سیاسی ایشان است.

 رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: ایت الله مهدوی کنی یک شخصیت دانشگاهی نیز بودند و با توجه به فعالیت‌های ایشان که موسس دانشگاه امام صادق (ع) بودند و توانستند دانشجویان و دانشمندان بسیاری را تربیت و تحویل جامعه دهند.

اکرمی با اشاره به شخصیت مردمی آیت الله مهدوی کنی گفت: این عالم ربانی علاوه بر شخصیت های فقهی، علمی، سیاسی و دانشگاهی یک شخصیت مردمی نیز بودند بنابراین به عنوان امام جماعت و خطیب نماز جمعه نیز فعالیت می‌کردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آیت‌الله مهدوی کنی یک شخصیت جامع فقهی، سیاسی، علمی، دانشگاهی و انقلابی بود که مورد اعتماد امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز بودند، خوب زندگی کردند و خوش نام از دنیا رفتند.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار