مختاری در افتتاحیه ششمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه:

دولت باید از صنعت گل و گیاه حمایت کند

ششمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه و جشنواره گل‌های پاییزی صبح امروز با حضور نایب رئیس شورای شهر معاون خدمات شهری شهرداری تهران و جمعی از اعضای شورای شهر در بوستان گفتگو برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران در ششمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه و جشنواره گل‌های پاییزی صبح امروز افزود: طبق فرمایشات شهردار محترم تهران و این نمایشگاه با استمرار 5 هدف برگزار می‌شود. که تقویت و بهبود رابطه شهروندان با طبیعت و ایجاد نشاط و الفت اجتماعی از طریق ترویج فرهنگ پروری گل و گیاه است،جلب مشارکت‌های مردمی در زمینه افزایش سرانه فضای سبز به ایجاد رقابت سالم در بین تولید کنندگان به منظور تولید کیفی گیاهی 4 ایجاد اجرای فرهنگ زیباشناسی  و ارتقاء سطح آگاهی امور 5 کمک به ایجاد اشتغال در کشور است.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما بیش از 10 هزار تولید کننده در زمینه گل و گیاه وجود دارد تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما از صنعت گل و گیاه حمایت نمی‌شود و ما سهم ناچیزی در توسعه صادرات گل و گیاه را داریم و این درحالی است که در کشور ما بیش از 4 هزار تنوع گونه‌های گیاهی وجود دارد که می‌تواند در صادرات نقش مهمی را ایفا و از تولید کنندگان حمایت کند.

مختاری بیان داشت: در کشور ما لازم است در زمینه بسته بندی و حمل و نقل برای حضور به موقع در بازارهای جهانی از صادرات گل و گیاه حمایت شود تا هم در کشور افزایش ارز آوری را داشته باشیم و هم در اقتصاد نقش مهمی را ایفا کنیم.

وی اضافه کرد: سالانه در این نمایشگاه‌ها بیش از 2 میلیون نفر بازدید کننده حضور دارند که این نشان دهنده علاقه مردم به گل و گیاه است و مشخص می‌کند که بعد از نمایشگاه کتاب این نمایشگاه دومین مرتبه را از نظر بازدید کننده به خود اختصاص داده که دارای اهمیت فراوانی است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران در ادامه با اشاره به افتتاح این نمایشگاه در بوستان گفتگو عنوان کرد: همچنین بازدیدهای این نمایشگاه کاروانهایی از گل و گیاه در سطح شهر تهران به حرکت درآمد تا نمونه‌ای از گل‌های نمایشگاه را به معرض نمایش بگذارند.

 *ایران باید در صادرات گل و گیاه حرف اول را بزند

عبدالهی معاون خدمات شهری استان تهران در ادامه با اشاره به این که فضای سبز و طبیعت در جامعه برای همه حائز اهمیت است عنوان کرد: کارشناسان و متخصصین بر این باورند که وجود بوستان و فضای سبز می تواند افراد را به پیاده روی تشویق کند.
 
وی افزود: ایران با توجه به این که از 14اقلیم شناخته شده در دنیا 12گونه را در خود دارد باید در دنیا حرف اول را در صادرات بزند.گل و گیاه در جامعه جایگاه و ارزش خاصی دارد و می تواند اثرگذاری بسیاری در روح انسان داشته باشد.

وی بیان داشت: ایران جز 15کشور سبز جهان است و اولین کشوری است که در تنوع گیاهی مقام اول را به خود اختصاص داده است.

عبدالهی با اشاره به این که در ایران مصرف سرانه گل در طول یک سال 10شاخه است افزود: در کشورهای جهان مخصوصا هلند این سرانه 150شاخه گل است که ایران هم باید سرانه گل خود را افزایش دهد. جای تاسف دارد که ایران جز 18کشور اول در تولید گل و گیاه است اما مقام آخر در زمینه صادرات در دنیا دارد.


*گل عالی ترین و بهترین تجلی الهی است

حقانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در افتتاحیه ششمین نمایشگاه گل و گیاه در بوستان گفتگو اظهارکرد: گل را به عنوان عالی‌ترینو بهترین تجلی الهی می‌توان عنوان کرد و بسیار حیرت انگیز است گل که از دل خاک بیرون می آید حتی یک نقاش معروف هم نمی‌تواند آن را به تصویر بکشد.

وی افزود: نیروهای متخصص می‌توانند با عنوان نیروهای اصلی در توسعه فضاهای شهری موثر باشند.

*دست تک تک باغبانان را می‌بوسم

طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه عنوان کرد:‌از تمامی کسانی که در حوزه فضای سبز شهر تهران تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم و دستان پینه بسته تمامی باغبانانی که طبیعت را به مردم هدیه می‌کنند می‌بوسم.

وی عنوان کرد: امیدواریم با مصوبه‌ای در شورای اسلامی شهر تهران بتوانیم گام‌های سبزی برای شهر تهران برداریم و کاری کنیم که در هر خانه‌ای گل باشد.

طلایی خاطر نشان کرد: شهرداری تهران باید تلاش کند تا شهروندان با گل و گیاه آ‌شتی کنند و انس بگیرند و امیدواریم در سال 94 شهرداری تهران ساخت آکواریوم بزرگ شهر تهران را عملیاتی کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مردم ، گل ، گیاه ، پارکها ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار