نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه:

برای حل بحران سوریه به دنبال اتخاذ یک راهکار سیاسی و فراگیر هستیم/ مبارزه با ترویست‌ها را باید در اولویت قرار دهیم

استیفان دی میستورا گفت: تنها راه حل نتیجه بخش برای پایان یافتن بحران سوریه یک راه حل سیاسی و فراگیر است و اتخاذ مواضع نظامی در این مورد اثربخش نیست.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "استفان دی میستورا" نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در دیدار با علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه هدفش از سفر به ایران آگاهی یافتن از مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با بحران سوریه است، گفت: من سفر منطقه‌ای خود را از مدت‌ها قبل شروع کردم و حتی به دمشق هم رفتم و در آنجا با رئیس جمهور بشار اسد دیدار کردم.  
 
وی با بیان اینکه بحران سوریه بحران رنج‌آوری است که موجبات آوارگی 4 میلیون انسان را فراهم آورده است، اظهار داشت: از سوی دبیر کل سازمان ملل مأموریت سختی بر روی شانه‌های من گذاشته شده است و ما در سازمان ملل هر کاری را که بتوانیم برای حل بحران سوریه انجام می‌دهیم.  
 
میستورا با اشاره به اینکه سازمان ملل در پی اتخاذ یک راه حل سیاسی و فراگیر پیرامون بحران سوریه است، بیان داشت: من امروز به ایران آمده‌ام تا از مشورت‌ها و نظرات مسئولان ایرانی استفاده کنم و امیدوارم که نظرات ایرانی‌ها درخصوص حل بحران سوریه ملموس‌تر و متفاوت‌تر باشد.  
 
نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با اشاره به اینکه گروه تروریستی داعش فرصتی را برای تبادل نظر و تشریک مساعی به وجود آورده است ،گفت: باید بدانیم که شدت حساسیت و مشکلات منطقه چه میزان است و باید مبارزه با ترویست در منطقه را اولویت قرار دهیم.  
 
میستورا تأکید کرد: راه حل نتیجه بخش برای بحران سوریه فقط یک راه حل سیاسی است و اتخاذ مواضع نظامی در این امر تأثیری ندارد.  
 
نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در پایان با اشاره به ائتلاف جهانی شکل‌ گرفته علیه داعش خاطر نشان کرد: شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرده و در آن از تمام کشورها خواسته است که تمام اقدامات لازم را برای مقابله با گروه تروریستی داعش به عمل آورند و این قطعنامه نشان دهنده موضع صریح سازمان ملل است و من در حال حاضر قصد صحبت در مورد ائتلاف جهانی علیه داعش را ندارم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار