حسینی در نطق میان‌دستور:

روش‌های سنتی قانون‌گذاری پاسخگوی اداره کشور نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: شیوه‌های سنتی قانونگذاری و شیوه اداره کشور در زمانی که رشد علم و فناوری سرعت برق‌آسا دارد پاسخگو نیست و در 2 سال گذشته هیچ طرح و لایحه‌ای بدون قید فوریت به مجلس نیامده است.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،" سید هادی حسینی" در جلسه علنی امروز (یکشنبه 27 مهر) در نطق میان‌دستور خود  ضمن تشکر از ملت ایران که در عرصه‌های بین‌المللی و جهانی سرافرازی آفریدند، اظهار داشت: ملت قدرتمند ایران از پای نخواهد نشست چراکه وعده نصرت خدا نزدیک است.

وی افزود: با نگاهی گذرا به عملکرد مسئولان نظام، علی‌رغم همه زحماتی که در دولت و مجلس توسط کارگزاران نظام انجام می‌شود، ولی‌نعمتان و مردم زندگی راحتی ندارند و سختی شرایط زندگی، مشکل معاش، جوانان تحصیل‌کرده بیکار، شرایط سخت برای فعالیت و تولید در صنعت و کشاورزی، ظلم مضاعف در حق مردم و به‌خصوص تولیدکنندگان نشان از این دارد که باید طرحی نو دراندازیم.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: شیوه‌های سنتی قانونگذاری و شیوه اداره کشور در زمانی که رشد علم و فناوری سرعت برق‌آسا دارد پاسخگو نیست و در 2 سال گذشته هیچ طرح و لایحه‌ای بدون قید فوریت به مجلس نیامده است.
 
وی راه حل اساسی این مشکل را در شیوه‌های قانونگذاری و قانون‌زدایی دانست و اظهار داشت: مشکل دیگری که وجود دارد وضع نابسامان درگیری‌های فرقه‌ای در جهان اسلام است و ظهور و بروز گروه‌های مختلف در کشورهای گوناگون با پول کفار و ابرقدرت‌های جهانخوار، قتل‌عام زنان و مردان عراق و افغانستان و سوریه و فلسطین و لبنان و بسیاری دیگر از کشورهای مسلمان حکایت از این درد و بلای خانمانسوز دارد که دوای این زخم کهنه، اتحاد بین مسلمانان است.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن تقدیر از نمایندگان به منظور انتخاب وی برای حضور در اجلاس بین‌المجالس از رئیس مجلس برای سخنرانی عالمانه در این اجلاس تشکر کرد و انتخاب شکری به‌عنوان رئیس بین‌المجالس را نشانگر اتحاد بین مسلمانان دانست و تصریح کرد: فرصت خوبی است که نشان دهیم اگر مسلمانان دست اتحاد به یکدیگر بدهند، اتفاقات خوبی در دنیا می‌تواند رخ دهد.

وی افزود: مساله اصلی منطقه، تولیدکنندگان مرغ است. مرغ خریداری شده وارد بازار شد و تولیدکنندگان دچار مشکل شدند و باید دقت کرد که نباید با این روش‌ها به آنها آسیب رساند.
 
سید هادی حسینی از وزیر راه به خاطر تلاش در ساخت راه‌های شمال تقدیر کرد و توضیح داد: باید به موضوع راه و تسویه‌حساب مردم، تملک مساکن مردم اهتمام  ورزید زیرا شمال متعلق به همه مردم ایران است.
 
وی خطاب به وزیر کار بیان کرد: کارگران بازنشسته صنعت فولاد حقوق نمی‌گیرند و وضع بازنشستگان بد است و مشکلات فراوانی در این حوزه وجود دارد که امید است با اهتمام شما چنین مسائلی حل شود.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه در آستانه برنامه ششم توسعه قرار داریم، تصریح کرد: دولت و مجلس باید با هم اهتمام بورزند تا قوانین خوبی در برنامه ششم توسعه تصویب کنیم و به تاکید مقام معظم رهبری در 2 موضوع فرهنگ و علم و فناوری توجه ویژه شود.
 
این نماینده مجلس خطاب به دولت، اظهار داشت: نمی‌توان یک قانون را متوقف کرد به دلیل آنکه دولت می‌خواهد بعدها لایحه بیاورد، لذا موضوع تقسیمات کشوری را باید مورد توجه ویژه قرار داد، چراکه بخش بزرگی از اراضی ما در حوزه انتخابیه داری مشکل جدی در این حوزه است.  

انتهای پیام/

برچسب ها: نطق ، مجلس ، دولت ، قانونگذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار