میل به استفاده از لوازم آرایش نتیجه نبود باور به توانمندی های خویش

یک جامعه شناس گفت: آقایان نقش پر رنگی در استفاده لوازم آرایش توسط خانم ها دارند.

 
 افسرد افشار جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در رابطه با لوازم آرایش و استفاده بسیار آن توسط خانم ها گفت: در این زمینه ابتدا باید دید آقایان، مبنی بر این که به دنبال  معشوقه هستند یا همسر و مادر خوب، برای فرزند خویش تغییر دهیم تا در این زمینه آقایان نگاه زنانه به آرایش نداشته باشند.
 
این جامعه شناس بیان داشت: تفاوت استفاده از لوازم آرایش در ایران و اروپا این است که اروپاییان برای کسب درآمد و کسب منافع مالی خود از این لوازم استفاده می کنند و این در حالی است که خانم ها در ایران تنها برای جلب توجه و به دست آوردن اعتماد به نفس از لوازم آرایش استفاده می کنند.
 
وی در ادامه افزود: اگر  خانم های ایرانی به این باور که چه زیبا و چه زشت توانمندی های خاص خود را داشته و برای این امر ارزش قائل شوند کمتر به سراغ استفاده  از این لوازم که چیزی جز ضرر و زیان برای زیبایی واقعی آنان ندارد نمی روند.
 
افشار با اشاره به اینکه متاسفانه لوازم آرایش امروزه به یکی از ملزومات کیف دستی بانوان بدل شده است، خاطر نشان کرد: از عوامل مبارزه با این معضل اجتماعی می توان به تقویت کردن اعتماد به نفس بانوان، ایجاد انگیزه و تغییر در ساختار تبلیغات اشاره کرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: لوازم ، ارایش ، توانمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار