در ساعات گذشته اتفاقات متفاوتی در سطح کشور رخ داده که برخی از مهمترين حوادث را در ذيل می‌خوانيد.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران؛ در ساعات گذشته اتفاقات متفاوتی در سطح کشور رخ داده که برخی از مهمترين حوادث را در ذيل می‌خوانيد.

مرگ اعضای یک خانواده در یک تصادف هولناک

فرمانده پلیس راه استان یزد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: شب گذشته تصادف یک دستگاه تریلر کشنده با پراید در محور یزد _‌ طبس اعضای یک خانواده سه نفره را به کام مرگ کشاند.

سرهنگ مظفری افزود: این حادثه که در کیلومتر 109 محور یزد _ طبس اتفاق افتاد راننده پراید به همراه فرزندش در محل جان باختند و همسر راننده نیز در حین انتقال به بیمارستان درگذشت.

وی انحراف به چپ خودروی پراید را علت این حادثه اعلام کرد.

اسیدپاشی به صورت چهارمین زن جوان دراصفهان

چند روز پیش یک خانم جوان در خیابان مهرداد اصفهان مورد حمله اسیدپاشی مهاجمان ناشناس قرار گرفت.

شاهدان عینی و کسبه این خیابان اظهار داشته اند که زن جوان در حالی که سوار بر خودروی سمند خود بود توسط مهاجمان ناشناس موتورسوار مورد اسیدپاشی قرار گرفت.

این حادثه زمانی اتفاق افتاد که از چندی پیش تاکنون در شبکه‌های اجتماعی مطالبی با محتوای اسیدپاشی به زنان بی‌حجاب در اصفهان منتشر می‌شود اما مشخص نیست که آیا حادثه شب‌گذشته ارتباطی با این مطالب داشته است یا خیر؟

شاهدان عینی این حادثه گفته‌اند که این زن به شدت از ناحیه صورت و دست دچار سوختگی شده و به بیمارستان سوانح و سوختگی منتقل شد.

سردار اشتری: اسیدپاشان را شناسایی کردیم

در این میان جانشين فرمانده نيروي انتظامي در حاشيه سيزدهمين نمايشگاه بين المللي ايپاس 2014 در خصوص حوادث اسيد پاشي در اصفهان، گفت: تاکنون 4 مورد در اين خصوص رخ داده که با توجه به اطلاعات اوليه به سرنخ هايي در اين خصوص رسيده ايم، پليس اصفهان در تلاش است تا عوامل اين حوادث را شناسايي و دستگير کند.

 سردار اشتري  در پاسخ به اين انتقاد که قربانيان بدحجاب بوده اند و به اين دليل به آنها اسيد پاشي شده است، افزود: اين چنين نيست و افراد هدف متفاوت بوده اند و شکل و يا مورد خاصي مد نظر نبوده است و پليس در حال بررسي ماجراست.

آخرین خبرها از پرونده اسیدپاشی در اصفهان

رسول یاحی معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان در خصوص اقدامات امنیتی استان برای مقابله با پدیده شوم اسیدپاشی در شهر اصفهان اظهار کرد: پیگیری‌ها به شدت ادامه دارد.

وی افزود: اقدامات امنیتی که برای مقابله و دستگیری عاملان این جنایت انجام شده است قابل رسانه‌ای شدن نیست، اما شهروندان استان اصفهان بدانند که مسئولان استانی همه توان و انرژی خود را برای رسیدن به نتیجه نهایی به کار گرفته‌اند.

خبر اسیدپاشی به 4 زن در اصفهان که از روز پنج‌شنبه رسانه‌ای شده و از سوی جانشین فرمانده ناجا نیز مورد تایید قرار گرفته باعث ایجاد نگرانی‌های در میان مردم اصفهان شده است، این در حالی است که مسئولان سیاسی امنیتی استان اطمینان داده‌اند که موضوع را تا حصول نتیجه نهایی، پیگیری خواهند کرد.

علت اصلی رواج اسیدپاشی چیست؟

رییس دادگاه کیفری یک در دهه 70 معتقد است که گذشت‌های بی‌مورد قربانیان اسیدپاشی از اجرای قصاص و باز نبودن دست دادسرا برای اجرای احکام قصاص اعضاء دو دلیل اصلی تجری مرتکبان این جنایت است.

درباره علت افزایش میزان اسیدپاشی اظهار کرد: قانون اسیدپاشی از قدیم وجود داشت و مجازات سنگینی - حتی اعدام - هم برای آن پیش‌بینی شده بود ولی با این وجود زمانی که ما وارد دادگستری و وارث دادگاه جنایی سابق شدیم پرونده‌های اسیدپاشی زیادی داشتیم.

وی ادامه داد: بعد از اینکه قانون حدود و قصاص تصویب شد در 10 سالی که من در دادگستری بودم فقط یک مورد پرونده اسیدپاشی به ما ارجاع شد چون ترس از قصاص وجود داشت. فکر می‌کنم گذشت های بیجای مجنی‌علیهم باعث این تجری می‌شود؛ زیرا مرتکبان این جرم در زندان یا عفو می‌شوند یا آزادی مشروط می‌گیرند.

این قاضی پیشین دادگستری با بیان اینکه بهترین راهکار این است که قربانیان اسیدپاشی بی‌جهت گذشت نکنند، افزود: متاسفانه شاید محاکم دادگستری هم آنطور که باید و شاید دستشان در اجرای مجازات قصاص اعضا باز نیست و گرنه زندان، تعزیر و قصاص در شرع و قانون پیش بینی شده است.

شکاری درباره مشکلات موجود برای اجرای قصاص عضو از جمله در رابطه با چشم، معتقد است: قصاص حق مجنی علیه است و شاید دست دادگستری باز نیست یا نمی‌خواهد این گونه آرا را اجرا کند و گرنه امروزه با تاباندن یک اشعه لیزر می توان حکم را اجرا کرد و وسیله اجرای حکم فراهم است. در قدیم الایام هم این حکم این‌طور اجرا می‌شده که آیینه را داغ می‌کرده‌اند، جلوی خورشید می‌گرفته‌ و به چشم فرد می‌تابانیده‌اند.

وی تصریح کرد: باید دست دادگستری در قصاص اعضاء باز باشد، یعنی مجنی‌علیه یا اولیای آنها را به گذشت تشویق نکند. البته درست است که گذشت خوب است ولی در جایی که موجب تجری دیگران نشود و جنبه بازدارندگی را از دست ندهد.

این استاد دانشگاه درباره ضرورت ایجاد محدودیت در فروش اسید، گفت: اگر واقعا مفسده زیادی داشته باشد و امنیت جامعه را به حدی به خطر می اندازد که بشود فروش آن را محدود کرد قطعا باید نسبت به ایجاد محدودیت در خرید و فروش آن اقدام کرد؛ به عبارتی وقتی وسیله ارتکاب جرم کنترل شود بد نیست که خرید و فروش آن هم مورد کنترل شود.

عشق نامشروع، به زندگی مرد جوان پایان داد

زن و مردی که به‌ دلیل رابطه پنهانی، شوهر زن را به قتل رسانده و گریخته بودند، بعد از دستگیری به ارتکاب جنایت اعتراف کردند.

تحقیقات پیرامون این پرونده از زمانی آغاز شد که زنی با مراجعه به پلیس استان خراسان‌رضوی از مفقود شدن پسر 29 ساله‌اش به نام داریوش خبر داد و گفت: دو روز است از داریوش خبری ندارم و او به تلفنش جواب نمی‌دهد. از همان‌موقع از عروسم به اسم روشنک هم خبری نیست و من نگران هستم اتفاق تلخی افتاده باشد.

کارآگاهان بعد از دریافت این شکایت نشانی خانه داریوش و همسرش را گرفتند و به آنجا رفتند. آنها بعد از اینکه وارد خانه شدند مشاهده کردند پرده‌ها به‌ تازگی شسته شده است. این موضوع مشکوک به نظر می‌رسید به همین دلیل ماموران به بازرسی دقیق از خانه پرداختند و بالاخره با لکه‌ای خون مواجه شدند به این ترتیب احتمال دادند در این خانه جنایتی به وقوع پیوسته باشد.

ماموران در ادامه فهمیدند روزی که داریوش ناپدید شد همسایه‌ها صدای داد و فریاد از این خانه شنیده و با مرکز فوریت‌های پلیسی110 تماس گرفته بودند. اطلاعات موجود در بایگانی حکایت از آن داشت که ساعت 3 بامداد با این مرکز تماس گرفته شده و تیمی از ماموران به محل رفته اما نتوانسته بودند وارد خانه موردنظر شوند زیرا وقتی ماموران زنگ را به صدا درآورده‌اند، زنی از پشت آیفون به آنها گفته درگیری خانوادگی پیش آمده و موضوع حل شده است.

البته ماموران در آن زمان به گفته این زن اکتفا نکرده بودند تا اینکه مردی پای آیفون رفته و همین ادعا را تکرار کرده بود. اهالی خانه در را روی ماموران باز نکرده بودند به همین دلیل پلیس110 به ماموریت خود پایان داده بود.این اطلاعات احتمال وقوع جنایت در آپارتمان موردنظر را قوت بخشید و کارآگاهان به تحقیقات خود ادامه دادند تا اینکه فهمیدند روشنک با شوهر خود اختلافات زیادی داشته است.

تجسس درباره زندگی خصوصی این زن 22 ساله فاش کرد او از مدتی قبل با مردی به نام مهران رابطه پنهانی برقرار کرده بوده. در حالی‌که سوء‌ظن‌ها نسبت به زن جوان تشدید شده بود کارآگاهان دامنه تحقیقات خود را برای یافتن ردی از وی گسترش دادند تا اینکه با ردیابی‌های تخصصی فهمیدند روشنک همراه مهران فرار کرده و راهی تهران شده است.

به این ترتیب تحقیقات در پایتخت ادامه یافت و پس از به‌دست‌آمدن سرنخ‌های اولیه از این زن و مرد آنها بازداشت شدند.

این دونفر وقتی تحت‌بازجویی قرار گرفتند اعتراف کردند داریوش را به قتل رسانده و جنازه او را در محلی خارج از شهر رها کرده‌اند. کارآگاهان به نشانی اعلام‌شده توسط متهمان رفتند و جنازه مرد 29ساله را در حالی‌ که در روکشی پیچیده شده بود، یافتند و آن را به پزشکی‌قانونی انتقال دادند. بررسی‌های اولیه نشان داد این مرد هدف حدود 20ضربه چاقو قرار گرفته و به دلیل خونریزی شدید جان باخته است.

روشنک در اعترافاتش گفت: «من و داریوش با هم اختلاف داشتیم تا اینکه با مهران آشنا و به او علاقه‌مند شدم. ما برای اینکه بتوانیم با هم زندگی کنیم نقشه قتل شوهرم را کشیدیم و اجرا کردیم. ما بعد از قتل راهی تهران شدیم تا ردی از خودمان به‌جا نگذاریم.» بنا بر این گزارش دو متهم در حال حاضر در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

سارقان شبانه سیم و کابل های برق دستگیر شدند

رئیس پلیس اگاهی استان اردبیل از دستگیری سارقی که با بریدن سیم کابل برق روستاهای شهر نمین و فروش آن‌ها پول خوبی به جیب زده بودند، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه عالیزاده رئیس پلیس اگاهی استان اردبیل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان نمین در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم کابل برق در روستا‌های اطراف آن شهرستان پس از وصول پرونده‌ها به با انجام تحقیقات وسیع در خصوص شناسایی و دستگیری سارق یا سارقین و کشف اموال مسروقه به انجام اقدامات لازم پرداختند.

رئیس پلیس اگاهی استان اردبیل ادامه داد: نهایتاً فردی به هویت معلوم که در چند نوبت سیم کابل مسروقه به یکی از ضایعات فروشی‌ها فروخته تحت نظر قرار گرفته و پس از چند روز تعقیب و مراقبت و کنترل رفتار‌های وی، متهم در حین فروش سیم کابل برق در اتوبان اردبیل - آستارا دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شد.

سرهنگ عالیزاده خاطر نشان کرد: در بازجویی‌های پلیسی نامبرده به تعداد کثیری سرقت سیم کابل برق در روستا‌های اطراف شهرستان نمین اعتراف و اعلام داشت با همکاری فردی به هویت معلوم که دارای یک دستگاه خودرو وانت پیکان می‌باشد، روزانه نسبت به شناسایی محل‌های سرقت اقدام و شبانه نیز با استفاده از موتور سیکلت نسبت به بریدن سیم‌ها و جمع آوری آن در محل از پیش تعیین شده اقدام نموده و با استفاده از خودروی همدست خود نسبت به انتقال سیم‌ها اقدام می‌نمودند.

۳۷ فقره سرقت از خودرو با سیم مفتول

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری سارق حرفه‌ای داخل خودرو در شهرستان ارومیه طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ النقی‌پور رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر گفت: در پی افزایش سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو از خودروهای شخصی پارک شده در نقاط مختلف سطح شهرستان ارومیه رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی نهایتا سارق سابقه داری در این راستا شناسایی و پس از دستگیری به مقر پلیس هدایت شد.

وی افزود: متهم در بازجویی‌های پلیسی به ۳۷ فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهر ارومیه با شگرد استفاده از سیم مفتول و شکست شیشه خودرو‌ها اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه در این راستا یک نفر مالخر نیز دستگیر گردید، خاطرنشان کرد: هر دو متهم دستگیر شده پس از اعتراف به بزه انتسابی با تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

مرگ فجیع یک مرد در عروسی

قاتلی که با چاقو مردی را هنگام درگیری در یک مراسم عروسی در خرم‌ بید استان فارس به قتل رسانده بود، دستگیر شد.

سرهنگ «سعید ابوالحسنی» رئیس پلیس خرم‌ بید گفت: با اعلام گزارشی از مرکز ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک قتل مأموران پلیس برای بررسی وارد عمل شدند.

رئیس پلیس خرم‌بید ادامه داد: مأموران با حضور در محل مشاهده کردند که یک جوان از ناحیه گردن مورد اصابت چاقو قرار گرفته و جان خود را از دست داده است.

وی افزود: پس از تحقیقات به عمل آمده، مشخص شد قربانی با مرد دیگری در مراسم عروسی درگیر شده و این موضوع باعث قتل وی شده است.

سرهنگ ابوالحسنی تصریح کرد: شناسایی و دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت و پس از انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی مشخص شد وی در شهر شیراز مخفی شده است.

رئیس پلیس خرم‌ بید در ادامه بیان داشت: بلافاصله مأموران مخفیگاه این مرد را در شهر شیراز شناسایی و پس از اعزام به این شهر وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

برگزاری مسابقه «مدلینگ» در اینترنت

عامل برگزاری «مسابقه مدلینگ» در شبکه اجتماعی که دختران را برای گرفتن عکس غیراخلاقی تشویق می‌کرد، دستگیر شد.

سرهنگ «ایرج محمدخانی» رئیس پلیس فتای گیلان اظهار داشت: کارشناسان گروه رصد پلیس در راستای مقابله با جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی پروفایلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی غیرمجاز را شناسایی کردند.

وی ادامه داد: گردانندگان این پروفایل در پوشش مسابقه بزرگ مدلینگ اقدام به بارگذاری تصاویر غیراخلاقی دختران جوان می‌کردند.

«محمدخانی» به پیگیری فنی و پلیسی عاملان انتشار تصاویر غیر اخلاقی کاربران که دو نفر مرد اهل و ساکن رشت بودند، اشاره کرد و افزود: کاربران مذکور با دستور قضایی دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتای گیلان با بیان اینکه متهمان با توجه به مستندات دیجیتال کشف شده در بازرسی از خانه به جرم خود اعتراف کردند، تصریح کرد: متهمان با برگزاری مسابقه بزرگ مدلینگ در یکی از شبکه‌های اجتماعی غیرمجاز و تعیین جایزه برای نفرات نخست تا سوم کاربران عضو این شبکه‌ها را به مدل شدن و گرفتن عکس‌های غیراخلاقی و بارگذاری آن در پروفایل خود تشویق می‌کردند.

وی خواستار جدی گرفتن حوزه اخلاق توسط کاربران در فضای مجازی شد و بیان کرد: افزایش هوشیاری از سوءاستفاده افراد سودجو و فرصت‌طلب در جلوگیری از آسیب شبکه‌های اجتماعی غیرمجاز حائز اهمیت است.

پایان سرقت های عجیب از یک مدرسه

مردی معتاد که از مدرسه‌ای سرقت کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ حسین بیدمشکی، رییس‌پلیس آگاهی استان خراسان‌رضوی در این‌باره گفت: ماموران به‌ دنبال دریافت گزارشی مبنی بر سرقت از مدرسه‌ای در محدوده اسلام‌ قلعه، برای بررسی و رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات موفق به شناسایی فردی به نام حسین شدند و وی را به‌عنوان مظنون اصلی تحت‌نظر قرار دادند که پس از محرزشدن انجام سرقت توسط این فرد، او در عملیاتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

رییس‌پلیس آگاهی استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده به سرقت از مدرسه اعتراف و علت آن را اعتیاد شدید به موادمخدر صنعتی اعلام کرد، گفت: این متهم کابل‌های برق، لوازم ساختمانی، شیرآلات مدرسه، برخی از تجهیزات و... را از مدرسه سرقت کرده بود.

انتهاي پيام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Spain
علي
۱۶:۳۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۳
با سلام ضمن تشكر از سايت بسيار مفيد و ارزشمند شما خواهشمند است اين پيام را به مسئولان انتظامي استان اصفهان بدهيد
با توجه به وقايع غير انساني و ضد حقوق شهروندي كه در اصفهان رخ داده اگر هرچه زودتر به اين مسئله رسيدگي نشود عواقب بسيار بدي به دنبال خواهد داشت چرا كه علي رغم زير سوال رفتن حقوق بشر در كشورمان ايران بعضي از رسانه هاي خارجي با ملعبه قرار دادن اين موضوع در اخبار خود و حمله به اعتقادات اسلامي ، مقصر اصلي را مذهب دانسته و مي خواهند با اينكار ايمان و اعتماد مردم را نسبت به اسلام و جمهوري اسلامي ايران خدشه دار نمايند بنابراين اينجانب به سهم خودم ملتمسانه خواهشمند هر چه زودتر به اين مسئله رسيدگي گردد با تشكر