رييس پژوهشگاه صنعت نفت:

تغييرات مديريتي براساس تخصص، الزامات و مطالبات پژوهشگاه بوده است

كاتوزيان گفت: تغييرات مديريتي همواره براساس تخصص، نيازها، الزامات و مطالبات مجموعه پژوهشگاه رخ داده‏اند و كميته‌ها، كميسيون‌ها و رويه‌ها و شوراهاي جديد به همين منظور شكل گرفته ‏اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حميد رضا كاتوزيان، رييس پژوهشگاه صنعت نفت، با اشاره به اين ‌كه تا رسيدن به وضعيت ايده‌آل بايد سلسله مراحل اصلاحي را طي كنيم گفت: بايد شرايط و زمينه‌هاي مساعد ايجاد شوند تا همه افراد سازمان هماهنگ با هم موضوع را بپذيرند و به نحو احسن عمل كنند.

رييس پژوهشگاه در ادامه افزود: به هيچ وجه ادعا ندارم كه پژوهشگاه را به سمت تكامل مي‌برم، اما اعتقاد دارم كه با كمك پرديس‌ها، معاونت‌ها و همكاران به سمت تكميل پيش خواهيم رفت. همانند هر يك از روساي قبلي پژوهشگاه كه بخشي از مسير تكميل اين مركز را طي كرده‏اند، ما نيز با برنامه‌ريزي‌هاي انجام‏شده و با حمايت وزير و قائم مقام وزارت نفت، پژوهشگاه را به جايگاهي كه استحقاق آن را دارد خواهيم رساند.  

کاتوزیان با تاكيد بر اهميت ارزيابي در بخش‌هاي مختلف پژوهشگاه چنين گفت: «تاكنون نتايج ارزيابي‌هاي انجام‏شده در قالب 360 درجه بسيار خوب بوده‏اند، اما در اين زمينه ‌بايد براي نهادينه شدن تدريجي ارزيابي‌ها، دقت و اعتقادي بيش‏تر داشت كاتوزيان افزود: به‏تدريج رويه انتخاباتي در گماردن روساي پژوهشكده‌ها مستقر خواهد شد كه اين امر نيز مستلزم تغيير برخي قوانين و آيين‏نامه‌هاست.

وي در ادامه در تبيين فرآيند فعلي انتخاب روساي پژوهشكده‌ها گفت: روساي پرديس‌ها بر اساس وظايف معمول و ماموريت‌هاي جديدي كه براي آنها تعريف شده، افرادي را براي رياست پژوهشكده‌ها به رييس پژوهشگاه پيشنهاد مي‌كنند و همچنين در اين خصوص روساي پرديس با معاونان همفكري كرده و رييس پژوهشگاه پس از مشورت با روساي پرديس و مصاحبه با اين افراد، تجزيه‏ و تحليل‌ مسئله و ارزيابي‌هاي مختلف، فرد مورد نظر خود را تعيين مي‌كند و اگر فرد آمادگي لازم را براي پذيرش مسئوليت داشته باشد، در سمت پيشنهادي منصوب خواهد شد.

كاتوزيان با تاکید براين‌ كه در دوره مديريتش به هيچ عنوان نگاه سياسي در انتخاب و جابه جايي افراد دخيل نبوده است،خاطرنشان کرد: پژوهشگاه بايد به سمتي حركت كند كه در برگزيدن روساي پژوهشكده‌ها شبيه دانشگاه‌ها عمل شود و ايده‌آل آن است كه انتصاب روساي پژوهشكده ها انتخاباتي شود و اعضاي هيئت علمي و كاركنان در انتخاب رييس خود نقش داشته باشند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار