وزیر سابق بهداشت ترکیه:

تلاشهای دولت ایران برای انجام دگرگونیهای بنیادین بخش سلامت، ستودنی است

دکتر آکداغ گفت: تلاشهای جدی دولت ایران برای انجام دگرگونیهای بنیادین بخش سلامت، قابل تحسین است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر رجب آکداغ وزير سابق بهداشت ترکیه در گفتگو با ایرنا در آنکارا گفت: در ماههای اخیر چندین سفر به ایران داشتم و شاهد تلاشهای دولت ایران برای انجام دگرگونیهای بنیادین در بخش سلامت و درمان بودم.

'رجب آکداغ' با تاکید بر اینکه، تحریمهای غرب در زمینه بهداشت و درمان علیه ایران، غیر قابل قبول است، گفت: هیچ تحریمی در زمینه بهداشت و درمان قابل قبول نیست و زمانی که مساله سلامتی انسانها مطرح باشد، نمی توان سخن از تحریم به میان آورد، زیرا سلامتی یک نیاز انسانی است.

وی که 11 سال وزیر دولت ترکیه بود و انقلابی در بهداشت و درمان این کشور بوجود آورد، افزود: در ماههای اخیر از کشورهای قرقیزستان، آفریقای جنوبی و ایران دیدار کردم و کشور ایران در تلاشی جدی برای ایجاد دگرگونی در نظام بهداشت و درمان خود است.

آکداغ در پایان خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات موفق و بی نظیر کشور ایران اجرای  طرح 'بهورز' است که مدلی بسیار موفق است و من در سفرهای خود به کشورهای مختلف طرح بهورزی ایران را تشریح می کنم و این طرح می تواند با لحاظ الگوهای بومی هر کشور به عنوان 'طرحی سرآمد' مطرح باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار