اعلام آمادگی 75 کشور و بیش از 600 وزنه بردار برای حضور در آلماتی

75 کشور دنیا برای حضور در رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان در سال 2014 اعلام آمادگی کردند تا رقابت‌های جهانی وزنه برداری در قزاقستان بعد از رقابت‌های آتن در سال 1999، شلوغ ترین دوره آن باشد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛  فدراسیون جهانی وزنه برداری در فاصله کمتر از 26 روز تا آغاز رقابت‌های جهانی قزاقستان فهرستی از تیم‌های شرکت کننده و تعداد ورزشکاران حاضر را اعلام کرد که طی آن در بخش مردان 404 وزنه بردار از 66 کشور دنیا و در بخش زنان 279 وزنه بردار از 53 کشور دنیا برای حضور در نخستین مرحله کسب سهمیه المپیک 2016 در وزنه برداری اعلام آمادگی کرده‌اند.

نکته قابل توجه اینکه در فهرست اولیه فدراسیون جهانی وزنه برداری در همه اوزان بیش از 40 وزنه بردار حضور دارد و شلوغ ترین وزن هم 85 کیلوگرم است که تا قبل از استارت لیست نهایی تعداد 61 وزنه بردار را در خود جای داده است. این درحالی است که سال گذشته رقابت‌های جهانی  وزنه برداری در بخش مردان تنها با حضور 168 وزنه بردار از 49 کشور دنیا برگزار شد.

رقابت‌های جهانی قزاقستان که نخستین مرحله انتخابی المپیک 2016 ریودوژانیرو به حساب می‌آید از روز 17 آبان ماه در آلماتی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار