معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش:

طرح‌های کیفی‌سازی پالایشگاه‌ها امنیت بازار سرمایه را تضمین می‌کند

کاظمی گفت: با اجرای طرح‌های کیفی‌سازی پالایشگاه‌ها سه اصل امنیت عرضه انرژی، محیط زیست و امنیت بازار سرمایه رعایت می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا، عباس کاظمی معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش در بازدید از پالایشگاه شهید تندگویان تهران گفت: شرکت ملی پالایش و پخش به عنوان نماینده دولت در بخش انرژی به هر سه مبحث امنیت انرژی، محیط زیست و بازار سرمایه توجه دارد.
 
کاظمی تاکید کرد: در صورتی که سهامداران بخواهند سرمایه آنها پایدار باقی بماند، باید طرحهای کیفی سازی را در اولویت قرار دهند.
 
وی با بیان این که مطالبات دولت و مردم نیز از پالایشگاهها علاوه بر عرضه انرژی توجه به مسائل زیست محیطی است، افزود: طرحهای کیفی سازی یک اقدام لوکس به شمار نمی آید و الزام است.
 
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش ایران ادامه داد: بطور کلی حاشیه سود پالایشگاهها در همه جای جهان خیلی بالا نیست و کار پالایشگاه داری علاوه بر تخصص، ایثارگری نیز می خواهد.
 
کاظمی با بیان این که در مبحث اصل ٤٤، مقام معظم رهبری فرموده اند که سرمایه گذاران خصوصی باید اقدامهای توسعه ای را انجام دهند، تصریح کرد: زمانی که خصوصی سازی در پالایشگاهها انجام شد هیچگونه مزایده ای صورت نگرفت و بیشتر سهام پای رفع دیون و عدالت واگذار شد؛ این در حالی بود که ما به عنوان نمونه هیچگونه بدهی به صندوق شستا یا خدمات کشوری نداشتیم.
 
وی افزود: به هر شکل، خصوصی سازیها انجام شده است و هم اکنون سهامداران باید برای حفظ حاشیه سود و پایداری سرمایه خودشان هم که شده طرحهای کیفی سازی را انجام دهند.
 
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: با راه اندازی کامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس و ورود محصولات یورو ٤ و ٥ آن به کشور، محصولات بی کیفیت پالایشگاهها در داخل کشور، خریداری نخواهد داشت.
 
کاظمی اظهار کرد: مردم از ما مطالبات زیست محیطی دارند و ما موظفیم برای انجام این مطالبات محصولات سوختی با کیفیت در کشور توزیع کنیم.
 
وی به سفر اخیر بیژن زنگنه، وزیر نفت به شهر مقدس مشهد اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات مردم مشهد از وزیر نفت توزیع بنزین یورو ٤ در این شهر بود که نشان دهنده این است که توزیع بنزین یورو ٤ در تهران و بعضی شهرها اثر مثبت داشته است و مردم دیگر شهرها نیز خواستار توزیع این محصول با کیفیت هستند.
 
توزیع بنزین پالایشگاه شهید تندگویان در تهران در صورت ارتقا به یورو ٤
 
کاظمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که پالایشگاه شهید تندگویان تهران با ٥٠ سال سابقه یکی از مهمترین پالایشگاههای نفت کشور به شمار می رود، گفت: این شرکت که نخستین پالایشگاه پس از ملی شدن صنعت نفت است، سالهای زیادی در امنیت عرضه انرژی به پایتخت و شمال کشور سهم بسزایی داشته است.
 
وی افزود: این پالایشگاه توانست در بحث فلرها اقدام مفیدی انجام دهد و هم اکنون همه فلرهای پالایشگاه خاموش هستند؛ همچنین این شرکت توانست مشکل پساب را حل و بخشی از آب پالایشگاه را از بازیافت تامین کند.
 
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش تاکید کرد: در صورتی که پالایشگاه شهید تندگویان تهران بتواند طرحهای کیفی سازی را هرچه سریعتر به نتیجه برساند، می تواند به عنوان یک پالایشگاه موفق و پایدار در کشور فعالیت داشته باشد.
 
کاظمی با بیان این که هم اکنون بنزین این پالایشگاه به خارج از شهر تهران ارسال می شود، گفت: در صورتی که بنزین تولیدی آن به طور کامل به استاندارد یورو ٤ ارتقا یابد، برای پالایشگاه مفید خواهد بود و سبب از میان رفتن هزینه ارسال بنزین پالایشگاه اراک به تهران می شود.
 
وی همچنین پیشنهاد داد: این شرکت برای تامین آب خود به فاضلاب تهران متصل شود تا در آینده مشکل کمبود آب نداشته باشد.
 
کاظمی تاکید کرد: همچنین برای افزایش سود شرکت بهتر است طرحهای کاهش مازوت از محصولات هرچه سریعتر در برنامه های این پالایشگاه قرار گیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار